Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Lukáš Dostál Profil |
Skoro před třemi lety jsem vytvořil a dodnes úspěšně provozuji portál www.cenikyremesel.cz
Níže uvádím dvě nejzásadnější ukázky zneužití mého know-how: 1) Firma, která provozuje portál e-poptávka, využila vysoké návštěvnosti našich stránek a na doménu cenikremesel aplikovala nesmyslný obsah a odkaz na svůj stupidní poptávkový portál, kterých je v čr už víc než dost. Výsledkem je, že spousta lidí, kteří vynechají jedno písmenko (y) v zadání adresy, vlezou na jejich web a mě tím dělají ostudu a navíc přicházím o konverze. (spousta lidí si samozřejmě nevšimne, že je u konkurence a zadá stupidní "poptávku" Jak bojovat s těmito velkými hráči? 2) Stavební firma, které se zřejmě v této FK moc nedaří, se vzhlédla v našem webu a rozhodla se, že by mohla provozovat totéž. Zkopírovala náš web a přidala do něho nějaké prvky z heureky a výsledkem je portál srovnani-remesel. S majitelem jsem mluvil. Ten mi tvrdí, že o ničem neví a že je to asi práce jeho IT technika. Navíc se mi pochlubil, že na to dostal tučnou dotaci. Jak bojovat proti těmto kopírákům? Předem děkuji za vaše rady, nebo vlastní zkušenosti. Nebráním se ani spolupráci, nebo společnému boji proti těmto šmejdům. Děkuji. S pozdravem, Lukáš Dostál 776 237 303 |
||
Joker Profil |
#2 · Zasláno: 6. 10. 2014, 22:37:27
Ad 1) V první řadě jste něco takového neměl vůbec dopustit a tu doménu si koupit sám. S tím, že konkurence vlastní podobnou doménu, asi už nic neuděláte. Můžete ji zkusit od nich koupit, ale to se asi nevyplatí.
Ad 2) Zkonzultoval bych to s právníkem. A napsal ještě provozovateli jejich hostingu a zkusil zjistit, kdo jim dal tu dotaci a na co a jestli tím třeba neporušili nějaké podmínky. |
||
_es Profil |
#3 · Zasláno: 6. 10. 2014, 23:44:41
Lukáš Dostál:
Bod 2): V čom spočíva to „skopírovanie webu“? Akosi sa mi zdajú tie weby dosť odlišné. |
||
anonymníí Profil * |
#4 · Zasláno: 7. 10. 2014, 09:13:36
Lukáš Dostál:
1. Podle čeho soudíš smysluplnost obsahu? Proč si myslíš, že je tvůj obsah hodnotnější než obsah konkurenční domény? Proč myslíš, že je jejich poptávkový portál stupidní, když ho lidé ve vysoké míře používají a pravděpodobně jsou s ním spokojeni? Pokud jsou lidé u konkurence spokojeni, udělej něco, co je přiláká zpět. Pokud spokojeni nejsou, nemáš ostudu ty, ale konkurenční portál a jako bonus mohou zadat poptávku jinde, třeba i u tebe. 2. Jak provozuje totéž? Jsme na volném trhu, fakt, že provozuješ webový portál s obsahem XY neznamená, že nemůže podobný portál provozovat i konkurence (pokud není kradený, co zjevně už na první pohled není). Používáš ostrá slova. Nikdo nic nekopíruje (v jednom případě se jedná o podobnou doménu, kterou sis mohl a měl koupit, ve druhém o podobný typ portálu, podobně jako Google a Seznam oba provozují vyhledávače), nikdo z výše uvedených není šmejd (totéž můžou tebou uvedené portály říct o tobě, že jsi šmejd a bereš jim konverze). Poslední závorku ber, prosím, s nadhledem, je to ukázková situace, ne moje tvrzení, že bys byl šmejd. |
||
Časová prodleva: 11 let
|
0