Autor Zpráva
Petr_D
Profil
Na svém webu mám jedinečné fotografie, které nebyly nikdy nikde prezentovány. Jejich autor mi povolil zveřejnění po asi desetiletém naléhání, pod podmínkou, že je nikomu dále neposkytnu. Dnes sice patří vzhledem k okolnostem do mého vlastnictví, nicméně cítím povinnost dodržet dříve stanovenou dohodu. Dostávám nabídky zda bych je, ať za úplatu, či zdarma neposkytl jiným webům, nebo výstavám. Všechny zájemce jsem zdvořile odmítl s odůvodněním které uvádím i vám zde. Přesto dva weby, přes můj nesouhlas, zveřejnily tyto záběry bez odkazu, ořezané o ochranné prvky. Na mou písemnou žádost (e-mail) o odstranění, nereagují. Jaký další postup byste mi doporučili?
Bubák
Profil
Nejsem právník, jen napíšu svůj laický pohled na věc a znalejší prosím o shovívavost. Berte je jen jako můj pohled na věc, pro případ soudního sporu doporučuji poradit se s právníkem.
Nepíšeš nic o tom, proč nyní fotky patří do tvého vlastnictví, budu předpokládat, že došlo k dohodě, že převezmeš ochranu majetkových práv. Je to sice pro jednotlivce neobvyklé, ale nejrůznější vydavatelé organizace běžně autory zastupují, případně "zastupují", takže na takové dohodě nevidím, nic divného.

K pokusu o smír došlo, sice jen neprokazatelně, prokazatelně je třeba doporučený dopis s dodejkou, ale to v tomto případě není nutné. Protože jsi dostal nabídky ohledně prodeje zmíněných fotografií, v případě, že byla zmíněna cena, dala by se taková suma považovat za obvyklou cenu. V takovém případě je možné požadovat prokazatelným způsobem odstranění zmíněných fotografií a zaplacení (až) dvojnásobku obvyklé ceny. Pokud dotyčný nevyhoví, nezbývá nic jiného, než soudní cesta.

Jak se v případě vyhraného soudního sporu vyrovnáš s autorem fotografií, záleží na předešlé dohodě.
NudimSeVeSkole
Profil *
K doporučení Bubáka není příliš co dodat, každopádně bych zkusil, v případě že bych se chtěl vyhnout právníkům, kontaktovat hosting, na kterém jsou fotky uložené.
Joker
Profil
Petr_D: