« 1 2 »
Autor Zpráva
Anicka
Profil *
Je legalni kdybych zacala delat webove stranky za penize?
Chodim normalne do skoly, ale vubec se nevyznam jestli bych musela mit nejake zivnostnaky, ICO, DICO, a tak. Nebo je nejaka castka do ktere to podnikani nemusi nahlasovat? A co dph? dane, pojisteni a tak? Ja tomu vubec nerozimi, ale delat to (ty papiry) abych napsala trebas stranky tridy a dostala za to trebas 500 je trochu blby, ne? A navic je mi teprve 16.

Copak je to jak za komunistu, ze o vsem rozhoduji urady a musim mit povoleni?
quinux
Profil
No nejsem přímo odborník, ale příjmy do 10 000 Kč ročně nemusíš danit, tzn. že můžeš udělat web za peníze .. další možností v tvém případě je, že tě škola najme jako brigádnici :o)
Marty
Profil
Nepracuji jako brigádník přímo v IT, ale příjmy do určité výše se daní jen minimálně nebo vůbec.
Najmutí jako brigádníka, je asi ta najlepší volba.
Ještě lepší variantou je najmutím stylem z ruky do ruky, po předchozí domluvě(jako když dostaneš peníze za to, když doma umeješ nádobí).
Honza H.
Profil *
Pokud je ti 16 let, tak to zřejmě půjde zlegalizovat pouze jako brigáda. Šlo by to ale řešit tak, že se zákazníkem uzavřeš smlouvu o provedení určité práce jako fyzická osoba a bude stanovena cena za dílo. Potom už ale záleží na výši výdělku, do jaké daňové skupiny budeš zařazena. Ale vzhledem k věku by bylo vhodné mít odpovědnou osobu, která tě bude zastupovat alespoň na papíře ( rodiče )
Pokud ale nebudeš dělat velké projekty za horentní sumy, tak se to často dá řešit dohodou práce bez papíru = levnější práce a obě strany jsou spokojeny. Nechci tím navádět k daňovým únikům, ale taková bývá praxe. A to se netýká jenom psaní webu
ax123
Profil
Honza H.
to by tu možná ani nemuselo být i když máš pravdu
mgiel
Profil
nebo se dohodnout s někym kdo má živnostak ...
Yuhů
Profil
Aničko, v zásadě máš tři možnosti:

* smlouva o dílo
* dohoda o provedení práce
* na černo (což samozřejmě nedoporučuji ;-)