Autor Zpráva
Fill
Dobrý den, chtěl požádat o radu ohledně takového tradičního problému. Dělam jednoduchý web a levé menu mi překrývá obrázek na pozadí(konkrétně levý černý pruh) a já potřebuji aby to menu bylo ve stejné poloze ať si to člověk pustí na maličké obrazovce notebooku či obrovské televizi.

Pokud bude někdo tak hodný, tak se mi to prosím podívejte:
http://www.edisk.cz/stahni/12023/1.rar_133.3KB.html

Mám vlastně 2 problémy:
1. Web jsem dělal na velkém širokoúhlem monitoru a zobrazuje se mi to správně, ale na malé obrazovce je to levé dolní menu už posunuté do obrázku. Jak to natvrdo zafixovat? To menu potřebuju na každém monitoru, rozlišení a prohlížeči takto: http://imageshack.us/photo/my-images/35/webva.jpg/

2. Druhý problém je takový, že obrázek na pozadí(včetně černých pruhů, které k němu patří) se tváří jako odkaz na kliknutí a nepochopitelně mě odkazuje na stránku "Kontakt". A já nevím proč.

Díky za rady. Jsem začátečník, tak prosím strpení.
Miloš
Jestliže netrváš na tom, aby bylo menu fixované a zůstávalo při rolování na svém místě, zvolil bych absolutné pozicování vůči relativně pozicovanému nadřazenému bloku:
#container {margin: auto; width: 1100px; text-align: left; position: relative;}
#menu {width: 120px; position: absolute; left: 0px; top: 450px; padding: 3px;}
Relativní pozicí u bloku #container vytvoříš pro #menu souřadnice, které by se jinak vztahovaly k celému oknu.

Nevýhoda fixního pozicování je v tom, že se vztahuje k celému oknu vždy.
Ale ani tak to není neřešitelné – v takovém případě menu napozicuj přesně doprostřed a jednotlivé položky relativně napozicuj – z prostředka se to dá spočítat nezávisle na rozlišení:

#menu {width: 120px; position: fixed; left: 50%; top: 450px; padding: 3px;}
#menu a {position: relative; right: 550px;}

---
A zcela na okraj – menu ze sémantického hlediska patří do <menu><li>, případně do <ul><li>.
Fill
Výborně. Díky za pomoc a rady.

Vaše odpověď

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.