Autor Zpráva
nevimco2
Profil
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, mají v této době (HTML5) ještě meta tagy ve tomto stylu význam ?
    <meta name="keywords" content="klíčová slova, vylepštění, web, stránky, internet" />
    <meta name="description" content="Popis stránky dlouhý až 250 znaků ..." />
    <meta name="owner" content="Velký majitel" />
    <meta name="webmaster" content="Nekdo jiný" />

Četl jsem, že je Google vypouští úplně a zeznam je ignoruje. K čemu teda ?
margin
Profil *
Ze zmíněných je description užitečný, třebas Google o často použije u výpisu, a to, zda ho použije, záleží i na shodě dotazu s description.
S "dobou HTML5" to nemá nic společného, ale když už jsi téma nakousnul, tak "v době HTML5" je (až na výjimky) zbytečné uzavírat nepárové tagy lomítkem.
ludekbrno
Profil *
nevimco2:
Klidně je tam dej, nic tím nezkazíš a jak píše margin, zejména description může být dost užitečný. Je to totiž to, co vyhledávače obvykle zobrazují ve výsledcích vyhledávání u každého odkazu. Takže pokud je popisek napsaný dobře, může hledajícího návštěvníka přesvědčit, aby kliknul zrovna na tvůj web a ne na konkurenční. Pokud popisek není (nebo neodpovídá dotazu či obsahu webu), tak si vyhledávač vybere nějaký úryvek textu ze stránky, což nemusí být zrovna ideální. Takže je lepší tomu předcházet a nabídnout vyhledávači vlastní popisek. O meta tagu keywords se říká, že už nemá žádný účinek, ale na druhou stranu, nic ti to neudělá vypsat tam pár základních klíčových frází odpovídající stránce. Třeba to přeci jen trochu pomáhá. Určitě to ale neškodí, tak proč ne :-) Ostatní jen pokud je z nějakého důvodu vyplňovat chceš.
jenikkozak
Profil
ludekbrno:
O meta tagu keywords se říká, že už nemá žádný účinek, ale na druhou stranu, nic ti to neudělá vypsat tam pár základních klíčových frází odpovídající stránce. Třeba to přeci jen trochu pomáhá. Určitě to ale neškodí, tak proč ne :-)
Ještě by bylo dobré zkusit tyto:
<meta name="chcistranu" content="1" /><!--Nastav si, na které straně výsledků vyhledavače se chceš ukazovat-->
<meta name="chcipozici" content="1" /><!--Možnost určit si konkrétní pozici. Počítá se shora.-->
Třeba to přeci jen trochu pomáhá. Určitě to ale neškodí, tak proč ne :-)

nic ti to neudělá vypsat tam pár základních klíčových frází odpovídající stránce
Udělá. Pokud bude vypsání zajímavých slov trvat minutu pro každou stránku (za kratší dobu se asi nedají najít ta správná slova a jejich synonyma - aby to mělo nějaký smysl), pak u středně malého webu s rozsahem 5000 stránek bude tato zbytečná činnost trvat 2 týdny osmihodinových pracovních dob jednoho člověka.
Petr ZZZ
Profil
Reaguji na ludkabrno:
„Pokud popisek není (nebo neodpovídá dotazu či obsahu webu), “
Relevantní je obsah jednotlivé konkrétní stránky, ne obsah webu. Popisek (description) by měl být na každé stránce jiný.
Chamurappi
Profil
Reaguji na ludekbrna:
Třeba to přeci jen trochu pomáhá. Určitě to ale neškodí, tak proč ne :-)
Škodí utkvělá představa, že to pomáhat může. Podobně jako u astrologie a dalších pavěd. Když si člověk myslí, že to k něčemu je, investuje do toho minimálně čas (v horším případě i peníze).
Nejvtipnější je případ <meta> značky revisit.


Reaguji na nevimca2:
Proč by měl nějaký automat koukat na owner a webmaster?

mají v této době (HTML5)
Doba se od příchodu HTML 5 nijak nezměnila, keywords zastaral už dávno.
Petr ZZZ
Profil
Osobně nevnímám <meta name="webmaster"> (či "author") jako zbytečný. Poměrně často se stane, že mě zajímá, kdo stránku nakódoval, ale nikde autora nenajdu. Že není zmíněn na běžně viditelném místě, to může být přáním zadavatele, ale to neznamená, že by se autor nemohl podepsat pod svoje dílo v hlavičce, která se jinde než ve zdroji nezobrazí. Chci tím říct, že o údaje v hlavičce se nemusí zajímat nutně jen robot, může do ní chtít nahlédnout i člověk. Třeba majitel firmy, který hledá dobrého kodéra a o HTML neví o moc víc než to, že si může zobrazit zdrojový kód a podívat se, kdo stránku napsal.
Taurus
Profil
Doplním Petra ZZZ, že se to hodí i při citování.
Kubo2
Profil
Dle mne je tak pouzitelne povacsine uz jen author a copyright, a co ted delam novy web, tak tam pisem <meta name="description" content="" /> (neda mi to tam nedopisat to lomitko)
To protoze s tim mam zle skusenosti. Pamatam si, jak mi Google ve vysledkoch na starem weblogu vypisoval jen ten description a nic jineho :)
LudekBrno
Profil
Kubo2:
A co jiného bys chtěl, aby tam vypisoval, než meta description? To je přece nejlepší, co si můžeš přát :-) Ta výhoda je právě v tom, že si ten popisek napíšeš přesně jak potřebuješ a nemusíš riskovat, že google zvolí nevhodný úryvek stránky a máš tak pod kontrolou, co se u tvého webu ve vyhledávání zobrazuje :-) Samozřejmě ten description musí být smysluplný, aby se ho hledající nelekli a musí odpovídat tématu stránky, aby ho google použil. Mně naopak štvalo, že Seznam mi description donedávna nechtěl brát a pořád si vybíral sám úryvek ze stránky a to ještě tak nešťastně, že negoval obsah stránky :-) Naštěstí už ho přijal taky.
Kubo2
Profil
LudekBrno:
Jenž jde o to, či ten popisek víš napsat kvalitně, a ja patrim do skupiny lidi, ktery to neevedi (aspon ne uplne spickovej kvality :-)
jenikkozak
Profil
Kubo2:
ja patrim do skupiny lidi, ktery to neevedi
To máš hodně blbý. Nezbývá než se to naučit. Tvůj osobní problém však s tímto vláknem příliš nesouvisí.
LudekBrno
Profil
Kubo2:
Takže ty umíš napsat kvalitní text, ale už nezvládneš napsat kvalitní popisek? Promiň, ale to nemá logiku... Nevím co je za problém napsat srozumitelně jednou větou o čem konkrétní stránka je. Vždycky je lepší, když ten popisek napíšeš sám, než nechat vyhledávač, aby si část textu vybral sám. Jak už jsem zmiňoval výše, třeba seznamu se zrovna povedlo u jednoho mého webu úryvek vybrat tak nešťastně, že úplně negoval smysl toho webu a na výsledky potom klikala přesně opačná část hledajících, než pro které je web určen. A to byl dost zásadní problém. Na úvodní straně webu je totiž zmíněno proti čemu je web zaměřen a bohužel zrovna to si seznam do úryvku vybral, ovšem shodou okolností tak, že tam vypadlo to "proti". Celý text na úvodní stránce dával jasně smysl proti, ale úryvek na seznamu se tvářil jako "pro" :-) Naštěstí po nějaké době seznam akceptoval description, tak se to otočilo ve správný smysl.

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: