Autor Zpráva
Libin88
Profil
Ahojte, potřeboval bych poradit ohledně použití section a article.
Přečetl jsem si o tom už několik článků ale nevím zda jsem to dobře pochopil.
Dělám web pro elektrikáře a jde mě o správné použití sémantiky u výběru služeb ty mají podsekce 1-9,
Můžu každou s těch 9 služeb zabalit do article a to celý pak do section.
Pochopil jsem to tak, že section může obalovat obsah pokud patří do stejné kategorie.
Třeba kdybych dělal noviny měl bych tam témata sport, zprávy a kulturu a každý tohle téma bych obalil do section a jednotlivé články bych pak použil article.

<section id="sluzby">- v něm jsou vnořeny prvky <article id="AD1"></article><article id="AD2"></article>....<article id="AD9"></article>.

<div="hlavniram"> - mám obalený celý obsah webu
 <header></header>
 <div="prezentace"></div>
 <hgroup></hgroup>
 <section id="sluzby"> 
   <article id="AD1"></article>
   <article id="AD2"></article>
   <article id="AD3"></article>
   ... .. .. . .
 </section>
</div>  

Moc dík

Moderátor jenikkozak: Vkládej prosím kódy mezi značky [pre] a [/pre] (stačí kliknout na ).
Tomáš123
Profil
Libin88:
Myslím, že tak ako to je, to je dobre. Medzi značkami <article> a <section> je len malý sémantický rozdiel a častokrát nie je jednoznačné, ktorý z nich použiť.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Libina88:
a jde mě o správné použití sémantiky
Co si od ní slibuješ?
Momentálně jediné, co ti nové značky mohou přinést, jsou problémy ve starších prohlížečích.

Mimochodem, mezi elementy v doporučení HTML 5 žádný <hgroup> neexistuje.
Tomáš123
Profil
Chamurappi:
Momentálně jediné, co ti nové značky mohou přinést, jsou problémy ve starších prohlížečích.
Síce nie som za používanie HTML5 prvkov, ale ich použitie určite prináša nejaké výhody v podporovaných prehliadačoch... Či nie? Prečo to potom istá množina ľudí neprestajne rieši?
_es
Profil
Tomáš123:
ich použitie určite prináša nejaké výhody v podporovaných prehliadačoch
Keď tvrdíš, že „určite“, tak napíš aké.

Prečo to potom istá množina ľudí neprestajne rieši?
Možno preto, že im niekto tvrdí, že to vraj určite prináša nejaké nešpecifikované výhody.
Tomáš123
Profil
_es:
Možno to bude blbosť, ale doteraz som mal za toto:
Použitie sémantických elementov = optimalizácia SEO = lepšie pozície vo vyhľadávačoch
_es
Profil
[#6] Tomáš123:
A čo si pod tou „optimalizáciou SEO“ konkrétnejšie predstavuješ? Že nejaký vyhľadávač zvýhodní stránku len preto, že v nej nájde <article...? Asi má skôr dôvod ju znevýhodniť, keďže v časti starších prehliadačov nebude ten element fungovať.
Kubo2
Profil
[#6] Tomáš123:
Aha. Z teoretického hľadiska možno, ale z toho praktického je to blbosť.
Guľaš
Profil
_es:

Podobného názoru ako Tomáš123 som aj ja, o tom že sémantika zlepšuje SEO napísal aj Lukáš Havrlant na svojom webe.

Ako to teda je?
_es
Profil
[#9] Guľaš:
Vidíš snáď niekde v tom článku, že by nejaké vyhľadávače zvýhodňovali stránky, pretože obsahujú <article...? Alebo, vidíš niečo také aspoň v zdrojovom kóde toho článku?
Guľaš
Profil
_es:

V článku vidím vetu Sémantický web je přátelský nejen vůči postiženým, ale také vůči robotům., tag article má sémanticky význam a teda by mal pomáhať k SEO optimalizácií. Nejak takto som to pochopil.
1Pupik1989
Profil
Tag "article" zatím pomáhá nejspíš jen googlebotu. Ten by měl být vyučený v HTML5, avšak důležité informace bere pořád stejně. Tudíž to v indexování žádný rozdíl nemá a uživatelé starších prohlížečů budou trpět.

Já osobně se k HTML5 stavím jako Chamurappi.

Prohlížeče prostě tagy z HTML 4 nepřelédnou, tudíž je to pro uživatele nových prohlížečů stejné v HTML 5 jako v HTML 4.01.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Tomáše123:
ale ich použitie určite prináša nejaké výhody v podporovaných prehliadačoch... Či nie?
Já o žádných nevím.

Prečo to potom istá množina ľudí neprestajne rieši?
Jsou nepozorní a vnímají webové technologie povrchně. Koukni se, kolik prostředků se prošustrovalo na XHTML, u kterého si lidi nevšimli, že ho prohlížeče stejně parsují jako HTML. Dokonce i zpětně mají mnozí dojem, že když se mýlili skoro všichni, že to vlastně ani nebyl obrovský podvod.

Použitie sémantických elementov = optimalizácia SEO = lepšie pozície vo vyhľadávačoch
V ideálním světě by sémantika pomohla přesnějšímu chování robota, což by ale nevedlo nutně k lepším pozicím. V reálném světě spadá sémantika v HTML mezi neviditelná metadata, která nejsou důvěryhodná. Robota musí zajímat totéž, co zajímá běžného uživatele prohlížeče, žádná přátelská dohoda s autorem stránky nepřichází v úvahu.


Reaguji na Guľaše:
tag article má sémanticky význam a teda by mal pomáhať k SEO optimalizácií
Jak konkrétně? Proč by vyhledávač měl aktivně odměňovat za to, že kódu lépe rozumí? To by přeci korumpovalo jeho primární účel. Kdyby to neměla být hloupá odměna ve stylu „ty jsi pašák, máš tu <article>, přičtu ti bludišťáka“, ale nějaký smysluplný důsledek… jaký by byl? Pokud pozná <article> a <section>, k čemu přesně mu to bude? Část webů je nepoužívá a část je používá špatně, tak co z toho?


Reaguji na 1Pupika1989:
Tag "article" zatím pomáhá nejspíš jen googlebotu.
Nějaký důkaz? Moc tomu nevěřím.

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: