Autor Zpráva
TSD
Profil
Nejde mi o porovnávání těch řešení mezi sebou. Už párkrát jsem viděl dotaz, jak se to dělá, odpověď byla "Dělá se to třeba tímhle, ale radši to nepoužívej."

Takže.. mohl by někdo objasnit, proč podobné věci nepoužívat (js, přístupnost)? A pokud proti používání budou opravdu pádné argumenty, tak co používat místo toho? Odkazy natvrdo na velké obrázky?
Str4wberry
Profil
Reakce na TSD:
Něco podobného zde již bylo [Lightbox – ano či ne].
panther
Profil
TSD
Odkazy natvrdo na velké obrázky?
to bych určitě nedoporučoval. Už jen kvůli tomu, že pro návrat musíš kliknout na "zpět", v případě IE6 zavřít nově otevřené okno, pokud se ti otevírá mimo aktuální okno..

Galerií je spousta, některým se líbí ta, některým jiná, ale nevidím důvod, proč tu nebo onu nepoužívat.
Timy
Profil
Mně se lightbox a podobné nesmysly nelíbí, protože po otevření obrázku obvykle nemůžu manipulovat se samotnou stránkou (což je ještě obzblášť skvělé, když se ten obrázek dlouho načítá) a často se mi stává, že dlouze hledám, jak to zavřít. Některé verze se totiž zavírají kliknutím na obrázek, jiné po kliknutí otevřou další obrázek v řadě, některé mají křížek normálně vpravo nahoře, jiné verze ho mají úplně nesmyslně dole, takže když je obrázek velký a chci ho zavřít, musím nejdřív odrolovat dolů… Prostě lightbox mě vždycky akorát spolehlivě naštve.

Nevidím jediný důvod, proč javascriptem neotevřít nové okno a naházet obrázky tam.
joe
Profil
Používat, vyber si galerii, která se ti líbí. Navíc je to efektní.

Nevidím jediný důvod, proč javascriptem neotevřít nové okno a naházet obrázky tam.
Určitě je lepší zobrazit obrázek na otevřené stránce než do nového okna.
Lexter
Profil
Mám rád highslide, protože:
1) Můžu mít otevřeno více obrázků na stránce a s nimi můžu libovolně pohybovat.
2) Dobře se ovládá klávesnicí.
3) Snadná implementace.
4) Zobrazí cokoli co je potřeba. Flash, html, obrázky atd...

Zápor: Mulťák stojí docela dost.
Timy
Profil
joe
„Určitě je lepší zobrazit obrázek na otevřené stránce než do nového okna.“
Určitě. A teď proč?
Aleš Janda
Profil
Timy
Protože otevírá-i se něco do nového okna, uživatele to akorát mate (nefunguje "zpět"). Navíc pokud je to normální odkaz, můžu se rozhodnout, jestli ho chci otevřít do aktuálního nebo do nového okna. Pokud se otevírá natvrdo no nového, mám prostě smůlu, musím se řídit autorem stránky. Ale to je snad v dnešní době už dávno známá věc. Tak prosím nedělejme z uživatelů nesvéprávné idioty, kteří neumí zmáčknout kolečko nebo levé tlačítko podle svého uvážení.

Ale pokud bys už fakt chtěl fotky v novém okně, je IMHO v dnešní době použít target="_blank" než to dělat JavaScriptem (paradoxně): pop-up okna dost prohlížečů blokuje nebo se ptá, jestli to má fakt otevřít. Např. když v Opeře kliknu na takový odkaz, zeptá se mě, jestli fakt chci okno otevřít (nad záložkama) a pokud dám ano, otevře se to na pozadí. Taget="_blank" to otevře na nové záložce hned.

Jinak k tomu LightBoxu a jiným: proč ne, ale určitě nechat možnost otevírání prostředním tlačítkem! (Tedy i verze bez JS.) Osobně nesnáším, když musím u každé fotky čekat na načtení zvlášť a nemůžu si je na začátku otevřít všechny.
joe
Profil
Timy
Důvod ti snad jasně popsal Aleš Janda, nemám k tomu co dodat.

Aleš Janda
Myslím si, že snad každý z takových vychytávek (nebo alespoň většina) umožní otevřít obrázek kolečkem, protože je všechno definováno u odkazu, který v případě vypnutého JavaScriptu funguje normálně.
TSD
Profil
Co se zde schází za komentáře, to pro mě není nic nového. Čekal jsem odpovědi jako "třetině lidí to nefunguje, protože to a to" apod. Vypadá to, že nic podobného nebude pravda, takže už jsem v klidu a highslide už se nebudu bát nasazovat. Takže díky všem za informace, zamykat nebudu, možná ještě někdo přijde s něčím zajímavým.
Timy
Profil
joe
Aleš Janda
Tohle ale platilo tak před pěti lety :-). Viz třeba tenhle článek. Uživatelé si už zvykli, navíc obrázky se obvykle neotevírají do nového celého okna, ale obvykle do nějakého menšího okna, kterého si uživatel musí všimnout; obzvláště, když se ještě nedávno tímto způsobem otevíral prakticky každý obrázek.

„Pokud se otevírá natvrdo no nového, mám prostě smůlu, musím se řídit autorem stránky.“
To není pravda, stejně jako si mohu otevřít normální odkaz do nového okna, mohu si otevřít _blank odkaz do stávajícího okna. Ve Firefoxu třeba přetažením odkazu do adresního řádku ;-). Jinde nevím, nepoužívám to.
Aleš Janda
Profil
Timy
To že si uživatelé zvykli ještě neznámená, že je to něco doporučeníhodného :-)
Pořád nemůžu rozhodnout, kam se mi má obrázek vlastně otevřít. Fintu s přetahováním do adresního řádku jsem neznal (díky), ale ta taky nic neřeší: jak mám vědět, mám-li normálně kliknout nebo odkaz přetahovat? To bych musel přetahovat pořád..

Navíc - já nevím jak vám, ale mně se ta menší okna prostě nelíbí. A to od vynálezu tabů, předtím to bylo v pohodě. Buď je to menší okno přímo v tabu, pak se ale nepřirozeně chová, anebo se otevře jako úplně nové okno prohlížeče. To je jakoby lepší, jenže - musí mi to šrotovat "bacha, to je celé okno, nezavírej ho Ctrl+F4, ale Alt+F4". Alt+F4 ale přitom jinak vůbec nepoužívám, protože bych si zavřel celý prohlížeč. Obojí použitelnosti rozhodně nepřidá.

Navíc je tu pořád problém blokování nových oken. I když je otázka, jestli má vůbec ještě smysl, když pop-up reklamy prakticky už vymizely...

Myslím proto, že nejlepší je volbou je nechat otevírání oken plně na vlastnostech prohlížeče a zvyklostech uživatele.
Timy
Profil
Aleš Janda
„Myslím proto, že nejlepší je volbou je nechat otevírání oken plně na vlastnostech prohlížeče a zvyklostech uživatele.“
A já myslím, že je nejlepší volbou ponechat uživateli možnost prohlížet si jak obrázek, tak samotný web :-). Představa, že mám pomalý internet a musím se koukat na černající obrazovku dokud se nenatáhne obrázek bez toho, aniž bych mohl cokoliv dělat, mě zrovna neláká. Sice si mohu otevřít obrázek do nového okna sám, ale pak zase přicházím o luxus pohodlného procházení více obrázků.

„Tak prosím nedělejme z uživatelů nesvéprávné idioty, kteří neumí zmáčknout kolečko nebo levé tlačítko podle svého uvážení.“
Ještě k tomuhle — kolik procent uživatelů si opravdu umí otevřít odkaz do nového okna? Dneska jsem byl u člověka, který používá Firefox asi dva roky a vůbec nevěděl vo co go…

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: