Autor Zpráva
yenna
Profil
Ahoj,
mám problém s layoutem připravovaného webu, v Google Chromu, firefoxu i Opere je v pořádku, ale v Internet Exploreru je totálně rozhozený.
Má být na střed, nahoře vpravo je menu.
http://yenna.cz/ilustrace.html
v "body" je vlozeny CSS style jako kometar

Jsem dlouholetý začátečník v kódování a jsem ráda, že ty stránky vůbec drží pohromadě, a nemůžu nikde najít chybu.
Řekla bych, že explorer má někde problém se zobrazením marginu nebo paddingu, ale všechny kombinace, co jsem zkusila, stránku akorát ještě více rozhodily.
Prosím, nevíte někdo, kde je chyba? Já bych řekla, že v exploreru samotném....

Plus Explorer nezobrazuje hover obrázku v menu, který se načítá v css, ale to už je asi detail...
Bubák
Profil
yenna:
kde je chyba? Já bych řekla, že v exploreru samotném....
Spíše jde o vlastnosti, než o chyby. Je to dáno historicky a popsané chování je zachováno kvůli zpětné kompatibilitě.

Pochopitelně nemusíš kompatibilní (quirk) využívat a nechat stránky zobrazovat ve standardním režimu.
http://www.jakpsatweb.cz/css/mody-prohlizecu.html
Zkus použít jeden z následujících doctype (možností je více, ale to jsu mé oblíbené):
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

<!DOCTYPE HTML>

Já bych ti doporučil <!DOCTYPE HTML>, který je pro HTML5, a to z toho důvodu, že dáváš do odkazů blokové elementy, což dovoluje až HTML5. Pokud nehledíš na validitu, je úplně jedno, který doctype pro standardní režim použiješ.
yenna
Profil
Bubák:
díky za odpověď
<!DOCTYPE HTML> i ten první delší jsem zkusila použít, ale tím se pak stránka rozjela úplně... i v ostatních prohlížečích....
to mám tedy celou stránku podle <!DOCTYPE HTML> poskládat znova, aby to sedělo? asi přepsat margin a padding? páč se to rozjelo v těch pozicích
přemýšlím, odkud jsem vzala ten původní doctype, jestli jsem celé ty stránky nepostavila blbě už od začátku....
na validitu nehledím, hlavně aby to fungovalo
Bubák
Profil
yenna: