Autor Zpráva
alterego3000
Profil
Zdravim všechny. Mam takový problém. Udělal jsem si webové stránky. A zkoušel jsem jak jsou responzivní. Když jsem je dělal, dělal jsem to za pomoci mozilly (možnosti responzivní design). Všechno fungovalo dobře. Když jsem je pak pustil, chtěl jsem se kouknout, jak vypadají na mobilu. No a z nějakého mě neznámého důvodu se na mém mobilu (mám samsung s šířkou displeje 720px) zobrazuje, jakoby měl jenom něco pod 400px. Chtěl jsem se zeptat, jestli rozlišení prohlížeč na mobilu musí být nutně stejné jako to, které má mobil, nebo může být jiné. Popřípadě, jestli netušíte, kde by mohl být problém? Děkuji všem předem za odpověď :) .
Martin2
Profil *
Jeden softwarový pixel u jemnějších displejů běžně odpovídá více hardwarovým pixelům – to platí obecně, ne jen u mobilů.
Takže tebe zajímá velikost viewportu.
pcmanik
Profil
alterego3000:
Pridaj do head:
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
Martin2
Profil *
pcmanik:
To není dobrý nápad – ne u responzivního layoutu. Initial scale se u jednotlivých přístrojů liší právě podle fyzické velikosti displaye tak, aby byly reálné rozměry grafiky a písma přibližně shodné. Tímto nastavením to celé pošleš do kopru.
pcmanik
Profil
Martin2:
Tá hlavička je správne zapisaná a robí presne to čo má. Tvoj príspevok je blud.
alterego3000
Profil
Jo díky. To bude asi ta chyba. Bral jsem to podle rozlišení a řek jsem si že pod 400 stejně už moc mobilů není. :D díky
Martin2
Profil *
pcmanik:
Tá hlavička je správne zapisaná a robí presne to čo má. Tvoj príspevok je blud.
Na iPhonech zmenší rozměry na polovinu, u středních nebo vyšších tříd Samsungů na třetinu respektive čtvrtinu velikosti. Ikona, která má na počítači 1x1 centimetr bude mít najednou dva a půl milimetru.

Pokud neslouží stránka čistě pro zobrazení jednoho konkrétního známého mobilního rozhraní, je manipulace s initial-scale VŽDY chybou.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Martina2:
Myslím, že se pleteš. Předpokládáš nejspíš podle názvu, že initial-scale určí podíl mezi hardwarovým pixelem a CSS pixelem, ale tak to není. Je to jen výchozí zoom, navíc k tomu implicitnímu zoomu. Na přebití devicePixelRatio tuším byla jiná vlastnost (už není). Měl jsem jednu špatnou zkušenost s vynecháním initial-scale, od té doby ho poslušně uvádím vždy, tak, jak to doporučuje většina návodů (nepřekvapí, že je i v kódu této diskuse). Teď jsem zkusil najít nějaké podrobnější vysvětlení
pcmanik
Profil
Martin2:
Môžeš svoje tvrdenie niečím podložiť? Alebo sa len stále budeš držať svojho nesprávneho názoru?

Znovu ti opakujem a Chamurappi to aj podložil reálnymi článkami, že tá hlavička je správna. Weby ktoré vytvorím samozrejme testujem na viacerých zariadeniach a zatiaľ sa mi naozaj nestalo že by na high-end Androidoch bol web vo veľkosti 1/4 oproti tomu čo očakávam...

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Nezapomeňte na odkaz na živou ukázku problému.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0