Autor Zpráva
kingletmedia
Profil
Co používáte pro monitorování stránek? Jak se chráníte (myslím právně) před problémama pokud dodáte web a ten zákazníkovi nejde při výpadku hostingu?

Prosím o názory a doporučení k freewarovce Web Watchdog zde
lussaco1
Profil
no tak urcite je napomocny monitoring-serveru.cz, ale to pravne urcite nemozete pouzit pri dokazovani. ono to bude sluzit len ako nepriamy dokaz. tak pokial nejede web a vsimne si to viacero ludi tak jednoznacne su to svedkovia. A pokial je solidna hostingovka tak da minimalne nejaku nahradu. Pravne sa sudit s hostingovkama nema zmysel, vo vseobecnych podmienkach maju vsetci do jedneho napisane ze nerucia za usli zisk a pod. Jako ono neni divu stroje su len stroje, pokial je to low-cost coz je 90 percent hostingoviek tak neni o com. Pokial chcete nejaky hosting typu banka a pod, tak pod 50E/mes tazko. Ale tak vacsina hostingoviek garantuje vyse 99 percent, to si myslim ze pri low-cost cenach je uplne v pohode
jenikkozak
Profil
lussaco1:
no tak urcite je napomocny monitoring-serveru.cz
Který už není co býval. Protože se musí po prvním měsíci platit. :-)

kingletmedia:
Co používáte pro monitorování stránek?
U vlastních stránek na monitorování používám návštěvníky. Při delším výpadku se ozvou, případně se to projeví v návštěvnosti. Pak se stačí podívat do logů. Malé výpadky nemá cenu (u většiny projektů) řešit, zvlášť pokud hosting negarantuje dostupnost. Ovšem sledování výpadků je dobré pro případnou migraci k jinému poskytovateli.

Jak se chráníte (myslím právně) před problémama pokud dodáte web a ten zákazníkovi nejde při výpadku hostingu?
Odpovědnost za nedostupnost serveru neleží na tvůrci webu. Chránit se dá dohodou, nejlépe písemnou smlouvou o tom, co zahrnuje ono „dodání webu“.
lussaco1
Profil
kingletmedia:
jo pokut DODATE, uz nevim cist, tak to ma jenikkozak pravdu. To vubec nereste. vy dodate dilo, provoz je uplne na nekem jinem.
benoco
Profil
Monitoring dostupnosti hostingu sme zatiaľ neriešili vlastným mechanizmom. Väčšinou stačí feedback od klienta. Pre projekt s životnou závislosťou by som riešil monitoring vlastným scriptom.

Právna ochrana pred problémami s klientami riešime zmluvným ustanovením, že nezodpovedáme za funkčnosť webu, ak je výpadok na strane hostingu (klient má voľnú ruku pri voľbe webhostingu).

IMHO je ale veľmi dobré vopred pre web nájsť rozumný kompromis medzi cenou hostingu, proklamovanou dostupnosťou a garanciami za jej nedodržanie. Servery sú stroje vždy sa môže stať výpadok. Nám sa dobre osvedčila nadštandardná garancia, ktorú poskytuje Webhosting Web1.sk. Akonáhle zreportuje klient alebo tvorca webu výpadok dlhší, ako sa uvádza v obchodných podmienkach, provider dá 1000-násobne dlhšiu prevádzku zadarmo.

Rebríčky dostupnosti hostingov dajú síce nejakú základnú orientáciu, ale monitorujú vždy celý hosting a nerieši detailné problémy (čiže ak je napríklad v serverovni jeden problémový stroj).

0