Autor Zpráva
lihac
Profil
omlouvám se za tento dotaz, ale jsem začátečník :( mohu mít hosting na iSOL kdyz jsem si domenu obednal na IGNUM ?
Filips
Profil
Musíš s ní přejít, ale ano.
lihac
Profil
kde s ní mám přejít prosím já s tim dělám poprvé :(
syky01
Profil
Filips: Můžu se zeptat proč s doménou přecházet? Rozumné hostingy umožňují nechat jako registrátora domeny kohokoliv a nechat změnit ns servery pro danou domenou, nebo na součastných name serverech pouze nastavit aby domena měla nastavené správné IP adresy na hosting.
Railbot
Profil
syky01
Třeba to myslel právě tak. Přejít = změnit DNS adresu.
Tomtomas
Profil
Takže doménu jsi si zaregistroval pomocí domena.cz. Teď je třeba zvolit poskytovatele prostoru – hosting. Ten buďto bude vyžadovat, aby místo u registrátora domena.cz byla doména vedena u jeho smluvního registrátora (= převod domény) nebo sdělí DNS (adresu Name Serveru), kterou je pak nutno vyplnit v administraci domény u stávajícího registrátora domena.cz.

Výhody první varianty: platí se jen jedna celková částka, hosting již placení domény zajistí; není třeba myslet na nastavení DNS; někdy může být doména levnější.
Nevýhody první varianty: nemožnost volby registrátora, tj. nelze nějak ovlivnit cenu domény.

Výhody druhé varianty: možnost volby registrátora domény (tj. hlavně ceny); pocit, že to mám pod kontrolou.
Nevýhody druhé varianty: nutnost myslet na dvě místa (2 platby, 2 nastavení) – pokud u hostingu dojde ke změně DNS, musíte tak provést i u vaší domény, jinak nepojede.

Pokud je solidní poskytovatel hostingu, není důvod se první varianty bát (je v praxi nejpoužívanější). Pokud ale chceš jít druhou cestou (ostatně i jako já, ač k tomu vlastně nyní nemám žádný důvod :-) ), postupuj následovně: