Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
:-) Profil * |
#1 · Zasláno: 1. 6. 2005, 12:14:08
Jaká si myslíte, že je přijatelná dostupnost ( v procentech) ? Je 99,85 % přijatelná dostupnost?
|
||
Logging Profil |
#2 · Zasláno: 1. 6. 2005, 12:15:54
myslim ze je
|
||
Honza Hučín Profil |
#3 · Zasláno: 1. 6. 2005, 14:07:15
Záleží, za jaké peníze a pro jaké účely. Na freehostingu by to byla až moc dobrá dostupnost. U významného serveru (banka, velký portál) je to tak na hraně přijatelnosti.
|
||
Boldrik Profil |
#4 · Zasláno: 1. 6. 2005, 15:20:59
Ze to bude denne nefungovat maximalne 2,16 minuty je celkem OK. Videl jsem kdysi hosting s dostupnosti 95% (72 min/den) a to fakt ne
|
||
Honza Hučín Profil |
#5 · Zasláno: 1. 6. 2005, 15:35:40
Spíš bych to počítal týdně (za pracovní týden) - tedy 11 minut za 5 dní.
|
||
Jeggy Profil * |
#6 · Zasláno: 1. 6. 2005, 15:36:52
Zajímalo by mě, jak ale webhosting může takovéto číslo garantovat...? Spousta webhostingů uvádí garantovanou dostupnost XY, ale přece to nezáleží jen na nich, ne?
|
||
Matej Kloubek Profil * |
#7 · Zasláno: 1. 6. 2005, 17:19:46
Samozřejmě, že hosting by nemohl garantovat určitou dostupnost, pokud nemůže zajistit vše co s tím souvisí. Např. nemůže ovlivnit serverovnu, poskytovatele připojení atd. Zpravidla je garance vázána na věci, které ovlivnit může a nevztahuje se na výpadky, které vzniknou jinde atd. Takže pokud garantuje dostupnost, jedná se zpravidla o jeho vlastní služby. Je to logické.
|
||
Jeggy Profil * |
#8 · Zasláno: 1. 6. 2005, 17:44:08
Zpravidla je garance vázána na věci, které ovlivnit může a nevztahuje se na výpadky, které vzniknou jinde atd. Takže pokud garantuje dostupnost, jedná se zpravidla o jeho vlastní služby. Je to logické.
Dozví se toto uživatel z podmínek poskytovatele hostingu? Je to podstatné, jelikož plno lidí si může myslet, že garance dostupnosti je se vším všudy - i když je jasné, že poskytovatel to nemůže ovlivnit... |
||
Jeggy Profil * |
#9 · Zasláno: 1. 6. 2005, 18:46:49
Ještě doplním, že v praxi to může vypadat tak, že opravdová dostupnost ze strany klienta bude např. 50% (porucha na straně serverovny), ale poskytovatel webhostingu bude stále uvádět dostupnost např. 99,98%... Je pak možné mluvit o dostupnosti služeb opravdu jako o "dostupnosti"? Neměla by se tedy dostupnost uvádět i s průměrnými výpadky poskytovatelů připojení??? Nejde jen o matení zákazníků??? Zákazníka přece nejvíce zajímá, kdy se opravdu dostane ke svým službám, není to tak?
|
||
Matěj Kloubek Profil * |
#10 · Zasláno: 2. 6. 2005, 03:39:30
Dostupnost se opravdu pohybuje okolo 99,9%. Může to být lepši nebo horší. Každý hosting, který to myslí vážně, má podobnou dostupnost. U poskytovatelů připojení se samozřejmě také snaží, aby byli platící klienti spokojeni, takže z toho vyplývá, že nikdo nechce výpadky a snaží se jim předcházet. Určitě jsou případy kdy je dostupnost horší, ale to zjistíte jako klient velice brzy, zpravidla to nebude nejdražší hosting na trhu. Na http://www.cesky-hosting.cz/odstavky-a-vypadky.html informujeme o každém výpadku služeb. Pokud se nejedná o plánované odstávky, tak výpadky naše i serverovny se vejdou řádově do minut za měsíc.
|
||
Jeggy Profil * |
#11 · Zasláno: 2. 6. 2005, 09:27:42
Ano, souhlasím, ale ptám se na to, zda je klient obeznámen s tím, že dostupnost, která je uváděna na stránkách poskytovatelů webhostingu je pouze dostupnost poskytovatele, nikoliv nabízených služeb. Informujete o tom své klienty?
|
||
Matěj Kloubek Profil * |
#12 · Zasláno: 2. 6. 2005, 13:10:45
Uváděná dostupnost je včetně všech výpadků, ať našich nebo třetích stran. Není potřeba uvádět nic dalšího. Bude to tak pravděpodobně u všech hostingů.
|
||
Jeggy Profil * |
#13 · Zasláno: 2. 6. 2005, 13:42:46
Zpravidla je garance vázána na věci, které ovlivnit může a nevztahuje se na výpadky, které vzniknou jinde atd. Takže pokud garantuje dostupnost, jedná se zpravidla o jeho vlastní služby. Je to logické.
vs. Uváděná dostupnost je včetně všech výpadků, ať našich nebo třetích stran. Není potřeba uvádět nic dalšího. Bude to tak pravděpodobně u všech hostingů. Připadá mi, že si trochu protiřečíte... |
||
mat Profil |
#14 · Zasláno: 2. 6. 2005, 14:51:21
Jeggy
asi bude nejsnažší obeslat nebo obvolat pár poskytovatelů hostingu a zeptat se přímo jich... a k tématu - jak už matěj poznamenal, aby nebyly výpadky, se snaží všichni: poskytovatel hostingu, poskytovatel připojení do sítě a další - když ale vyhoří serverovna, těžko s tím český hosting něco udělá... tohle, co tu předvádíš, je trochu slovíčkaření... |
||
Jeggy Profil * |
#15 · Zasláno: 2. 6. 2005, 15:28:11
Nešlo mi o slovíčkaření, chtěl jsem se jen dozvědět jak to opravdu je s uváděnou dostupností. A asi mi dáte za pravdu, že z výše uvedeného to není zcela jasné. Nezbývá, než se poptat u poskytovatelů webhostingu...
|
||
mat Profil |
#16 · Zasláno: 2. 6. 2005, 15:53:43
Jeggy
přesně to jsem navrhoval... |
||
Matěj Kloubek Profil * |
#17 · Zasláno: 2. 6. 2005, 16:21:44
Myslím, že z toho vyplývá, že dostupnost, kterou uvadíme např. my, již obsahuje všechny odstávky i výpadky. Jak naše tak dalších stran. My dostupnost negarantujeme, nevidíme v tom smysl. Možná by pomohlo prostudovat obchodní podmínky konkrétního hostingu. Hádám, že to v nich bude. Pokud ne, nezbývá než se na ně obrátit.
|
||
Yuhů Profil |
#18 · Zasláno: 2. 6. 2005, 16:48:27
Pokud můžu soudit ze zkušeností, pak mnoho hostingů výpadky svého poskytovatele do nedostupnosti nezahrnuje. Mají to schované ve smluvních podmínkách. Pak třeba vypadne casablanka a oni jsou stále v pohodě, je to nezajímá a do svých výpadků to nepočítají.
|
||
Matěj Kloubek Hosting cesky-hosting.cz Profil |
#19 · Zasláno: 2. 6. 2005, 17:26:33
Což je ve výsledku docela problém, pokud jsou takové výpadky časté. Hosting pak tvrdí, že má dostupnost 100%, známe je, a přitom každý klient moc dobře ví, že to není pravda. Ono to ale souvisí už s přístupem hostingu k výpadkům a dostupnosti celkově. Dost často o nich na stránkách není ani slovo.
|
||
Časová prodleva: 19 let
|
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.
0