Autor Zpráva
:-)
Profil *
Jaká si myslíte, že je přijatelná dostupnost ( v procentech) ? Je 99,85 % přijatelná dostupnost?
Logging
Profil
myslim ze je
Honza Hučín
Profil
Záleží, za jaké peníze a pro jaké účely. Na freehostingu by to byla až moc dobrá dostupnost. U významného serveru (banka, velký portál) je to tak na hraně přijatelnosti.
Boldrik
Profil
Ze to bude denne nefungovat maximalne 2,16 minuty je celkem OK. Videl jsem kdysi hosting s dostupnosti 95% (72 min/den) a to fakt ne
Honza Hučín
Profil
Spíš bych to počítal týdně (za pracovní týden) - tedy 11 minut za 5 dní.
Jeggy
Profil *
Zajímalo by mě, jak ale webhosting může takovéto číslo garantovat...? Spousta webhostingů uvádí garantovanou dostupnost XY, ale přece to nezáleží jen na nich, ne?
Matej Kloubek
Profil *
Samozřejmě, že hosting by nemohl garantovat určitou dostupnost, pokud nemůže zajistit vše co s tím souvisí. Např. nemůže ovlivnit serverovnu, poskytovatele připojení atd. Zpravidla je garance vázána na věci, které ovlivnit může a nevztahuje se na výpadky, které vzniknou jinde atd. Takže pokud garantuje dostupnost, jedná se zpravidla o jeho vlastní služby. Je to logické.
Jeggy
Profil *
Zpravidla je garance vázána na věci, které ovlivnit může a nevztahuje se na výpadky, které vzniknou jinde atd. Takže pokud garantuje dostupnost, jedná se zpravidla o jeho vlastní služby. Je to logické.

Dozví se toto uživatel z podmínek poskytovatele hostingu? Je to podstatné, jelikož plno lidí si může myslet, že garance dostupnosti je se vším všudy - i když je jasné, že poskytovatel to nemůže ovlivnit...
Jeggy
Profil *
Ještě doplním, že v praxi to může vypadat tak, že opravdová dostupnost ze strany klienta bude např. 50% (porucha na straně serverovny), ale poskytovatel webhostingu bude stále uvádět dostupnost např. 99,98%... Je pak možné mluvit o dostupnosti služeb opravdu jako o "dostupnosti"? Neměla by se tedy dostupnost uvádět i s průměrnými výpadky poskytovatelů připojení??? Nejde jen o matení zákazníků??? Zákazníka přece nejvíce zajímá, kdy se opravdu dostane ke svým službám, není to tak?
Matěj Kloubek
Profil *
Dostupnost se opravdu pohybuje okolo 99,9%. Může to být lepši nebo horší. Každý hosting, který to myslí vážně, má podobnou dostupnost. U poskytovatelů připojení se samozřejmě také snaží, aby byli platící klienti spokojeni, takže z toho vyplývá, že nikdo nechce výpadky a snaží se jim předcházet. Určitě jsou případy kdy je dostupnost horší, ale to zjistíte jako klient velice brzy, zpravidla to nebude nejdražší hosting na trhu. Na http://www.cesky-hosting.cz/odstavky-a-vypadky.html informujeme o každém výpadku služeb. Pokud se nejedná o plánované odstávky, tak výpadky naše i serverovny se vejdou řádově do minut za měsíc.
Jeggy
Profil *
Ano, souhlasím, ale ptám se na to, zda je klient obeznámen s tím, že dostupnost, která je uváděna na stránkách poskytovatelů webhostingu je pouze dostupnost poskytovatele, nikoliv nabízených služeb. Informujete o tom své klienty?
Matěj Kloubek
Profil *
Uváděná dostupnost je včetně všech výpadků, ať našich nebo třetích stran. Není potřeba uvádět nic dalšího. Bude to tak pravděpodobně u všech hostingů.
Jeggy
Profil *
Zpravidla je garance vázána na věci, které ovlivnit může a nevztahuje se na výpadky, které vzniknou jinde atd. Takže pokud garantuje dostupnost, jedná se zpravidla o jeho vlastní služby. Je to logické.

vs.

Uváděná dostupnost je včetně všech výpadků, ať našich nebo třetích stran. Není potřeba uvádět nic dalšího. Bude to tak pravděpodobně u všech hostingů.


Připadá mi, že si trochu protiřečíte...
mat
Profil
Jeggy

asi bude nejsnažší obeslat nebo obvolat pár poskytovatelů hostingu a zeptat se přímo jich... a k tématu - jak už matěj poznamenal, aby nebyly výpadky, se snaží všichni: poskytovatel hostingu, poskytovatel připojení do sítě a další - když ale vyhoří serverovna, těžko s tím český hosting něco udělá... tohle, co tu předvádíš, je trochu slovíčkaření...
Jeggy
Profil *
Nešlo mi o slovíčkaření, chtěl jsem se jen dozvědět jak to opravdu je s uváděnou dostupností. A asi mi dáte za pravdu, že z výše uvedeného to není zcela jasné. Nezbývá, než se poptat u poskytovatelů webhostingu...
mat
Profil
Jeggy

přesně to jsem navrhoval...
Matěj Kloubek
Profil *
Myslím, že z toho vyplývá, že dostupnost, kterou uvadíme např. my, již obsahuje všechny odstávky i výpadky. Jak naše tak dalších stran. My dostupnost negarantujeme, nevidíme v tom smysl. Možná by pomohlo prostudovat obchodní podmínky konkrétního hostingu. Hádám, že to v nich bude. Pokud ne, nezbývá než se na ně obrátit.
Yuhů
Profil
Pokud můžu soudit ze zkušeností, pak mnoho hostingů výpadky svého poskytovatele do nedostupnosti nezahrnuje. Mají to schované ve smluvních podmínkách. Pak třeba vypadne casablanka a oni jsou stále v pohodě, je to nezajímá a do svých výpadků to nepočítají.
Matěj Kloubek
Hosting cesky-hosting.cz
Profil
Což je ve výsledku docela problém, pokud jsou takové výpadky časté. Hosting pak tvrdí, že má dostupnost 100%, známe je, a přitom každý klient moc dobře ví, že to není pravda. Ono to ale souvisí už s přístupem hostingu k výpadkům a dostupnosti celkově. Dost často o nich na stránkách není ani slovo.
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.