Autor Zpráva
kremlin
Profil
Naše firma si pronajímá mailhosting u Superhostingu. Od počátku se setkáváme s občasným nedoručením některých mailů na naši emailovou adresu. Jsem v této oblasti úplný laik, ale zjistil jsem, že pravděpodobně nedoručené maily končí na záložním mailserveru.

Konfigurace DNS k naší doméně je takováto:

@ IN SOA ns1.ignum.com. hostmaster.ignum.cz. 2008063001 10800 3600 1209600 3600
* IN A 217.31.49.88
@ IN A 217.31.49.88
mail IN A 88.86.104.55
@ IN MX 5 vip-mail.superhosting.cz.
@ IN MX 20 backupmail.superhosting.cz.
@ IN NS ns1.ignum.com.
@ IN NS ns2.ignum.cz.

Nastavení v Outlooku pak takovéto:

POP3/IMAP4 server: vip-mail.superhosting.cz
SMTP server: vip-mail.superhosting.cz

Jak už jsem výše zmínil, většina mailů se doručuje na primární mailserver, část mailů občas ale končí na sekundárním mailserveru. Rozumím funkci sekundárního mailserveru jako záložního pro případ, že primární má výpadek a je nedostupný. Ale očekával bych, že se ty maily potom samy doručí na správný mailserver, abychom si je mohli stáhnout do Outlooku.

Neporadíte, jak dosáhnout stavu, aby tomu tak bylo?

Pro soukromou doménu používám mailhosting na Gmailu (Google Apps) a u něj mám v DNS konfiguraci nastaveno dokonce 7 různých mailserverů a šlape to jako hodinky :) Přestože i u Googlu se vyjímečně stane, že nějaký mail nedojde, u Superhostingu bohužel docela často (dnes nedorazilo 9 emailů).
TSD
Profil
A proč se na to ptáš tady?

Řešil bych to s hostingem a pokud jde o 9 ztracených mailů denně, řešil bych to hodně hlasitě.
kremlin
Profil
Abych nevyvolal flameware:) Nestěžuji si na hosting. Této oblasti ani za mák nerozumím, ačkoli kladu konkrétní otázku s konkrétními daty, můj dotaz je obecný: čili může se tak opravdu dít, že emaily při nedoručení na primární mailserver (např. pro jeho nedostupnost) skončí na sekundárním mailserveru a tyto servery se nijak nesynchronizují?

S podporou jsme to v minulosti již párkrát řešili, ale podle podpory není chyba u nich, resp. příčinu nedoručení mailů nezjistili, prý u nich žádný problém není a maily chodí... Pátral jsem tedy po příčině sám. Ale protože jsem laik, můžu se mýlit.

Proto se ptám na nezávislém fóru. Pokud vím, tak Superhosting má dobrou pověst, které odpovídají i ceny a nechci se unáhlit. Když přestěhuji hosting, jakou mám jistotu, že u konkurence budou maily chodit? Před Superhostingem jsme měli maily u Ignumu a u něj se nám občas také ztrácely. Poštu jsme odesílali přes SMTP server Telekomu (ADSL) a také se občas ztrácela (naše odeslané emaily nedorazily příjemci, ale nám se nevrátily). Uvažoval jsem i o chybě v nastavení DNS, ale to je, zdá se, v pořádku.

Když podpora Telekomu, Ignumu a Superhostingu tvrdí, že u nich je všechno OK, ale já vím, že maily se ztrácejí, tak někde chyba musí být. Možná máme něco nastaveno špatně my, ale na tu chybu nemůžu přijít :(
Davex
Profil
kremlin
Záložní mail server se obvykle používá až v případě, když je nedostupný primární, což by se tak často stávat nemělo. Sekundární mail server potom může fungovat buď tak, že doručí mail přímo na server s mailboxem nebo se pokouší doručit e-mail serveru primárnímu. Dotaz "ztrácejí se některé e-maily" je natolik obecný, že nelze jednoznačně odpovědět. Je potřeba vysledovat jestli nepřicházejí e-maily z určitých domén, jen od některých e-mailových serverů nebo zda se odesílateli vrátí nějaká chybová hláška.