Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
curdto Profil |
#1 · Zasláno: 4. 8. 2008, 20:15:49 · Upravil/a: curdto
Tak sem dneska otestoval, za jak dlouho vám na váš emailový dotaz odpoví technická podpora. Zde jsou výsledky, za jak dlouho webhosteři odpověděli:
1. Kapusta.cz (4 minuty) 2. Profitux.cz (5 minut) 3. Banan.cz (9 minut) 4. Ceskyhosting.cz (11 minut) 5. Czechia.com (53 minut) 6. Ignum.cz (71 minut) 7. Armin.sk (77 minut) 8. Station.cz (82 minut) 9. Netzona.cz (140 minut) 10. Savana.cz (286 minut) Celý článek si můžete přečíst na http://curdto.pise.cz/71123-test-webhostingu-technicka-podpora.html. |
||
Ghosting Profil |
#2 · Zasláno: 4. 8. 2008, 20:17:26 · Upravil/a: Ghosting
Já dělal něco podobného
|
||
Mike8748 Profil |
#3 · Zasláno: 4. 8. 2008, 20:18:12
achjo, tu asi dlouho nebyla diskuze o tomhle co?
smazte to nekdo |
||
Nox Profil |
#4 · Zasláno: 4. 8. 2008, 20:18:51
Nevím co ovoce:)
Ale potvrzuji Profitux, jejich podpora je vždy velmi pohotová Savana podpobná zkušenost, odpověď mi přišla za 2 hodiny, ale je pravda, že jsem to zkoušel asi jednou nebo dvakrát Onebit, u kterého jsem teď, jsem zatím moc nezkoušel, ale na vrcholu žebříčku by to nejspíš nebylo |
||
Chamurappi Profil |
#5 · Zasláno: 4. 8. 2008, 20:20:05
Reaguji na curdto:
K čemu je to dobré? |
||
Nox Profil |
#6 · Zasláno: 4. 8. 2008, 20:36:10
Chamurappi
Někdo si třeba vybírá webhosting a do svých úvah by rád zahrnul i kvalitu podpory, údaj, kterýžto na webu mezi parametry člověk nenajde |
||
Danburger Profil |
#7 · Zasláno: 4. 8. 2008, 20:37:47
Chamurappi
smaž tendle topic nebo něco prosímtě .. je to zbytečné, psalo se otom v mém tématu a tam to taky budeš mazat .. |
||
quinux Profil |
#8 · Zasláno: 4. 8. 2008, 20:38:00
Pokud chcete testovat dostupnost technické podpory tak to dělejte ve chvíli kdy jim nejede server. To teprve rozeznáte skutečnou podporu.
Hodně hostingů u nás totiž garantuje dostupnost a v případě, že ji nesplní dostanete nějakou "náhradu", ale v podmínkách se dočtete, že v příp. nedostupnost nesmí být kratší než 5 minut (což je v pořádku, server se občas restartovat musí), ale hlavně nedostupnost se začne počítat až od chvíle nahlášení. To znamená, že vypadne-li server, tak na podpoře chcípne pes. |
||
Danburger Profil |
#9 · Zasláno: 4. 8. 2008, 20:39:19
Nox
tak ať si to přečte na nějakém blogu, vidím že to bude žhavé téma všude .. zde je to zbytečné |
||
Nox Profil |
#10 · Zasláno: 4. 8. 2008, 20:43:23 · Upravil/a: Nox
Nechápu proč je tu tolik negativních ohlasů... udělal curdto něco špatného nebo nepřínosného?
"v mém tématu" trochu nadhledu do toho;) (kulantně řečeno) tak ať si to přečte na nějakém blogu Je zbytečné téma o technické podpoře na fóru, které se zabývá webovou tvorbou? Kdyby si každý z autorů těch blogů, na které poukazuješ, řekl to stejné, tak by to nebylo nikde - to je lepší stav? |
||
Railbot Profil |
#11 · Zasláno: 4. 8. 2008, 20:54:01 · Upravil/a: Railbot
Připadá mi to jako když si malí kluci na pískovišti poměřují velikost pindíků. Stejně smysluplné.
Mimochodem, když už ta Savana nemá takový lichotivý výsledek. Já jsem se jednou na něco optal a odpověď mi přišla během deseti minut. A taky bych se nepodělal, kdyby přišla až za půl dne. |
||
quinux Profil |
#12 · Zasláno: 4. 8. 2008, 21:01:51
Nox
curdto nic špatného neudělal a dle mého názoru to téma tady patří. Problém vidím v metodice testování. Kaluža něco vymyslel a všichni ho začali bezhlavě kopírovat, ale nikdo se nezamyslel nad tím, jakou budou mít takovéto výsledky vypovídající hodnotu. Chce-li to někdo opravdu pořádně otestovat, tak ať sivtvoří nějaký dlouhodobější plán a testuje v různých chvílích, jako jsou plánované i neplánované výpadky, víkendy a svátky atd. Těch dotazů by pak mělo být alespoň 5 na každý hosting v průběhu, nějakého rozumného časového úseku (řekněme měsíc). Ať testuje všechny dostupné kanály (e-mail, icq, telefon, skype...). Jak tohle shromáždí a zprůměruje, tak to bude mít alespoň hlavu a patu a nebude to nějaká slátanina za pár minut. PS. jinak testovat český hosting tím, že mu ve dvě ráno pošlu mail a pak mu započítávám každou hodinu je trochu mimo, protože český hosting jasně uvádí, že podporu má v pracovní dny od 9-18 hod. |
||
Michal666 Hosting web4ce.cz Profil |
#13 · Zasláno: 4. 8. 2008, 21:11:43
Tak mi prijde ze si vsichni mysli, ze lidi na podpore nemaji co delat a proto je zaplavuji zbytecnymi dotazy. Navic si uvedomte, ze podpora je tu prevazne pro platici zakazniky a ne pro nejaky lamy co si potrebuji dat nejaky zajimavy blog. To jestli nekdo odpovi do 5 minut nebo do 1 hodiny, muze byt dulezite, ale v 99% tomu tak neni.
Takze Vas vsechny kteri dostali, ci dostanou tento napad, si uvedomili, ze na druhe strane je clovek ktery ma delat svou praci a ne odpovidat na nejake dotazy nekoho kdo si tuto sluzbu ani neobjednal. |
||
Chamurappi Profil |
#14 · Zasláno: 4. 8. 2008, 21:15:36
Vlákno asi nesmažu, už je tu moc smysluplného povídání.
Reaguji na Noxe: Mě kvalita technické podpory zajímá, ale tu nejde měřit podle rychlosti odpovědi na dotaz potenciálního zákazníka. Čím více podobných měření bude, tím hůře budou vidět ty skutečně důležité parametry. Vzniklá situace opět krásně zapadá do Kalužovi strategie informačního šumu. |
||
Railbot Profil |
#15 · Zasláno: 4. 8. 2008, 21:16:52
Michal666
Něco pravdy na tom bude. Na straně druhé. Nazývat potencionálního zákazníka s dotazem lamou, to je taky pěkná vizitka. |
||
Tomasds Profil |
#16 · Zasláno: 4. 8. 2008, 21:17:02 · Upravil/a: Tomasds
to co napsal quinux, bych zdůraznil.
Za jak dlouho mi odpoví support v jednu ráno na banální otázku, to mně je srdečně jedno. K čemu to potřebuju? Při výběru hostingu? Opravdu je jedna hodina ráno ideální čas na to, abych se rozhodoval, kam umístím web? Při psaní webu? Opravdu je to věc, kterou musím vědět hned? Dělá snad někdo weby tak, že když zjistí, že nezná limit uploadu souboru, tak prostě napíše na support a pak čeká a práce stojí? Pak by se měl zamyslet, jestli má na to, aby se tím živil. Jediná věc, u které má smysl se bavit o minutách, je dostupnost serveru. Na odpověď na limit velikosti souboru nebo alias si klidně počkám půl dne. btw: curdto: to že máš na té stránce úžasný blikající ovocnářský banner, činí tu tabulku obzvláště věrohodnou. EDIT: nejsem peta, abych mě potřebu opakovat něco po někom. Když jsem začal, byl poslední komentář #10 :) |
||
Joker Profil |
#17 · Zasláno: 4. 8. 2008, 21:30:19
Nox
1. K čemu tohle je? Na co mi je vědět, jestli hosting na e-mail reaguje za 5, 10 nebo 50 minut? Navíc, jak se u e-mailu zajistí rovné podmínky? Co když se jeden z e-mailů na cestě tam nebo zpět třeba o hodinu zdrží? Nebo když třeba hosting bude kontrolovat zprávy každých půl hodiny a já se zrovna u jednoho trefím těsně před tu kontrolu a u druhého těsně za? Navíc e-mail není způsob komunikace pro rychlou reakci. U e-mailu čekám, že "do příštího pracovního dne něco napíší", což tady splnily všechny jmenované hostingy. Když potřebuju řešit problém "v reálném čase", použiju IM nebo telefon. Ještě tak kdyby někdo na e-mailovou korespondenci nereagoval vůbec, to bych považoval za zajímavý údaj. 2. Co to všechny najednou chytlo dělat "testy dostupnosti technické podpory"? |
||
Michal666 Hosting web4ce.cz Profil |
#18 · Zasláno: 4. 8. 2008, 21:32:20
Railbot
ne pro nejaky lamy co si potrebuji dat nejaky zajimavy blog Nevytrhavej kusy z cele souvislosti jako to delaji bulvary. |
||
curdto Profil |
#19 · Zasláno: 4. 8. 2008, 21:34:39
Tomasds
Reklama tam je povinná od provozovatele Pise.cz a je na vsech blogach na Pise.cz. Hold si jí Kaluža zaplatil no, s tím já nic nenadělám. |
||
curdto Profil |
#20 · Zasláno: 4. 8. 2008, 21:36:52
Joker
Přeci jen, je lepší, když ti technická podpora napíše dříve. To potom vidíš, že se o ten hosting opravdu starají, a nekontrolují server 1 za den. |
||
Nox Profil |
#21 · Zasláno: 4. 8. 2008, 21:46:31
Ani jsem nevěděl, že šlo o e-maily...moje vyjádření, které jsem napsal, se vztahovalo převážně k ICQ podpoře
Pravda, asi to není šťastně volený způsob zjišťování, ale obecně mi téma/článek na téma podpory zákazníka nepřínosné nepřijde Jasně že je jedno jestli je to za 3 nebo 15 minut, ale mít u hostingu možnost např. ICQ podpory, která v rozumnou dobu odpoví do nemnoha minut mi přijde velmi příjemné |
||
quinux Profil |
#22 · Zasláno: 4. 8. 2008, 21:51:01
curdto
„Přeci jen, je lepší, když ti technická podpora napíše dříve. To potom vidíš, že se o ten hosting opravdu starají, a nekontrolují server 1 za den.“ To, že nekontrolují poštu neznamená, že si nehlídají servery, aby šlapaly. Navíc byla zde dobrá připomínka od Jokera, který upozornila na to, že e-mail nemusí dojít vždy za pár minut, ale může dojít i k několika hodinové prodlevě než dorazí (a stává se to relativně často). |
||
armin Hosting armin.sk Profil |
#23 · Zasláno: 4. 8. 2008, 21:57:02
Joker: Tak nejak...
curdto: Co takhle pouzit telefon pro testovani? Ten ma myslim kazdy porad sebou... :) |
||
Filips Profil |
#24 · Zasláno: 4. 8. 2008, 22:24:45
10. Savana.cz (286 minut)
Mě do deseti minut. To už tady ale myslím taky někdo psal. A navíc bych řekl že tech. support je tady od toho, aby nabízel technickou podporu ne dotaz na to, že ty si možná někdy zřídíš hosting a jestli je alias zadarmo. To je otázka spíše pro nějakou péči o zákazníky, ale ne pro tech support ;-) |
||
Mike8748 Profil |
#25 · Zasláno: 5. 8. 2008, 00:03:04 · Upravil/a: Mike8748
no tak kdyz se to "testovani" podpory tak rozbehlo, co takhle vyuzit sluzby ceske posty a poslat dotaz na hostingy pres ne? :)
tohle vazne nema smysl. kdyz uz chcete testovat hostery, tak aspon posilejte dotaz opravdu technickej, kdyz pisete na tech. podporu, a ne neco co se da na vetsine hostingu najit primo na strankach a podobne. to rovnou muzete posilat dotaz: "Dobry den, chtel bych u vas hostovat. muzu? s pozdravem XY" taky by bylo dobry hodnotit to jestli je opravdu duvod na podporu psat, casto se spoustu veci da najit primo v administraci hostingu ci na jejich strankach (napr. hodnoty postsize, max_upload_size a pod, spoustu hostingu ma na svych strankach phpinfo, ci vytah z nej) |
||
banancz Hosting banan.cz Profil |
#26 · Zasláno: 5. 8. 2008, 02:45:32 · Upravil/a: banancz
curdto :
udělje ten test třeba kolem pulnoci, je jasné ze přes den ti odepíšou ti slušnější, ta savana zaráží i mě, myslel jsem si že je aspon o trošku lepší a že to není fakt jen one-men-show jinak můj test co byl na *************** , zhruba koresponduje s dvěma jinými, tím se potvrzuje moje objektivnost mezi námi : dělám testy na své lidi pravidelně a pokud odpoví déle jak za 15minut, dělají se nápravné opatření, při druhém prohřešku se vyhazují, mě to nebolí lidi vést :-) |
||
Joker Profil |
#27 · Zasláno: 5. 8. 2008, 07:51:11
Filips
10. Savana.cz (286 minut) Mě do deseti minut. banancz ta savana zaráží i mě A co řešite? 286 minut je necelých 5 hodin, což je podle mě u e-mailu úplně normální reakční doba. Stále mi přijde úplně směšné hodnotit, jestli odpověď na e-mail došla za 11 nebo 12 minut. Hlavně když e-mail se klidně může na pěkných pár minut, někdy i na pěkných pár hodin, zaseknout někde na síti. banancz dělám testy na své lidi pravidelně a pokud odpoví déle jak za 15minut, dělají se nápravné opatření, při druhém prohřešku se vyhazují, mě to nebolí lidi vést No ve vašem případě mě to ani nepřekvapuje :-D |
||
Dalibor Kouřil Profil |
#28 · Zasláno: 5. 8. 2008, 08:00:55 · Upravil/a: Dalibor Kouřil
Dle mého názoru, rychlost odpovědi na podobný typ dotazu není vhodně zvolené kriterium pro testování technické podpory.
Pokud chcete vyhodnotit jen rychlost odezvy technické podpory, potom ano, ale dle mého názoru to není nejšťastnější způsob hodnocení. Myslím si, že jediný objektivní způsob jak ohodnotit technickou podporu je, mít konkrétní problém s webhostingem či konkrétní aplikací a požádat tech. podporu o pomoc a vyhodnotit dobu za jak dlouho bude daný problém vyřešen. Vyřešen, nikoliv za jak dlouho bude zodpovězen první dotaz. U hardware také není zajímavé jak je rychle převzat vadný kus na reklamaci, ale kdy je vrácen funkční kus. Nepředpokládám, že výběr webhostingu je otázka 10 minut, ale zralé úvahy a případně konzultace s danou společností. V tomto případě je nepodstatné za kolik minut odpoví obchodní oddělení. Stanovit metodiku takového hodnocení a připravit takový test ovšem není jednoduchá záležitost. webhosting Ebola.cz |
||
savanaweb2 Profil |
#29 · Zasláno: 5. 8. 2008, 08:59:12 · Upravil/a: savanaweb2
banancz„ta savana zaráží i mě, myslel jsem si že je aspon o trošku lepší a že to není fakt jen one-men-show “
Dovoluji si vas pane Kaluzo upozornit, ze jako majitel a provozovatel konkurencniho webhostingu vam neprislusi jakkoli verejne hodnoti sluzby vasi konkurence a to nepravdivimi udaji a udaji, ktere spise vasi konkurenci pomlouvaji a nezakladaji se na pravde, ale jen vasich pocitech. Berte prosim toto jako posledni varovani pred podanim trestneho oznameni z duvodu pomluvy - nekale obchodni souteze. Toto neni vyhruzka ale varovani, nebot vase neustale haneni nejen naseho hostingu, ale i dalsich vsude po diskuznich forech je jiz za hranici dobrych mravu a zadam vas o zastaveni teto nekale kampane. Hofner Savana.cz |
||
savanaweb2 Profil |
#30 · Zasláno: 5. 8. 2008, 09:02:35
Zaroven zadam administratory tohoto fora, aby dusledne dodrzovali jim sverene pravomoce a proti nekalym praktikam vsech osob tvrde zasahla.
Dekuji Hofner |
||
Téma pokračuje na další straně.
|
0