Autor Zpráva
marrenka
Profil *
Dobrý den,

mám podobný dotaz jako byl v tomto diskuzním vláknu: http://diskuse.jakpsatweb.cz/?action=vthread&forum=7&topic=113063 ale ani po přečtení této diskuze mi to nefunguje (jsem dost začátečník). chtěl bych jednoduše nadefinovat víc stylů pro odkazy, dejme tomu pro začátek dva:

.red a {text-decoration: none}
.red a:link {color:red}
.red a:visited {color:red}
.red a:hover {color:black}
.red a:active {color:black}

.black a {text-decoration: none}
.black a:link {color:black}
.black a:visited {color:black}
.black a:hover {color:red}
.black a:active {color:red}

pak bych to chtěl v html definovat pro každý odkaz zvlášť (class: textLink se vztahuje ke stylu písma, to není důležité):

<a href="odkaz1.html" class="red textLink" style="position: absolute; left: 40px; top: 100px;">jmenoOdkazu1</a>
<a href="odkaz2.html" class="black textLink" style="position: absolute; left: 40px; top: 150px;">jmenoOdkazu2</a>

takto definované třídy v odkazech ale nefungují, nevíte proč?

Ještě jeden dodatek: je nutno definovat třídu pro každý stav odkazu zvlášť? nejde to udělat souhrnně? zkoušel jsem např.

.black {
a {text-decoration: none}
a:link {color:black}
a:visited {color:black}
a:hover {color:red}
a:active {color:red}
}

nebo

#black {
a {text-decoration: none}
a:link {color:black}
a:visited {color:black}
a:hover {color:red}
a:active {color:red}
}

Ale nic nefungovalo.

Děkuji moc.
habendorf
Profil
.red {text-decoration: none;color:red;}
.red:hover, .red:active {color:black}


Obdobně pro .black.
marrenka
Profil *
Ještě mám jeden doplněk - ani základní formátování odkazů bez tříd (pro všechny stejný) mi nefunguje v IE8, zobrazuje se pořád černě (nebo dokonce bíle, dle náhodně načteného pozadí), ať na to najedu nebo kliknu. V Opeře dokonce nefungují jako odkazy vůbec a nikam se z hlavní stránky neproklikám. V Mozille, GoogleChrom a Safari to všechno jede bez problémů.

Zde jsou ony stránky: www.mareksivak.com