Autor Zpráva
tereke
Profil *
Ahoj, jsem úplný začátečník a moc prosím o radu s připojením externího CSS. Snažím se naučit html a css a postupuju přesně podle nějakého návodu z netu a přestože se css tváří jako připojené, na stránce se to neprojevuje. Dělám to v programu TopStyle 4.
V css souboru mám:
h1.cervene {color: red;}

a v html toto:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<link rel="stylesheet" href="css_pokus.css" type="text/css">
<title></title>
</head>
<body>
<h1 class="cervene">pokus</h1>
</body>
</html>

Cestu k tomu css souboru jsem kontrolovala a je ok, přesto ale text nemá ten nadefinovaný formát. Stejně tak nefungují ani css id a nemůžu přijít na to, čím to je. TopStyle mi při kliknutí na to class="cervene" píše "unable to locate declaration for cervene".
Omlouvám se za asi úplně banální dotaz, ale prohledala jsem už všechno možný, ale nemůžu přijít na to, čím to je :-( Za radu budu moc vděčná!
johny flock
Profil
Zkus v tom souboru css_pokus.css dát mezeru mezi h1 a .cervene:
h1 .cervene {color: red;}
joe
Profil
johny flock:
Ne, je to dobře jak to píše. Pokud by to bylo s mezerou, mely by červené písmo elementy s třídou cervene uvnitř H1

tereke:
Máš soubor se styly pojmenovaný přesně css_pokus.css? (i velikost písma) Máš ho v té samé složce jako HTML soubor?
margin
Profil *
Máš to v pořádku, chyba může být jedině ve jménu CSS souboru, nebo v cestě k CSS souboru, tak, jak o máš nasané musí být HTMl a CSS soubor ve stejné složce.

johny flock:
Neplácej nesmysly, v tomto případě tam mezera nepatří, to by muselo být v HTML třeba takto:
<h1><i class="cervene">pokus</i></h1>
johny flock
Profil
margin, joe: Tak pardon, člověk se může splést, máte pravdu.
Petr ZZZ
Profil
tereke:
<h1 class="cervene">pokus</h1>

Zkus napsat místo toho toto:

<div class="cervene">
<h1>pokus</h1>
</div>

(Nejsem si jistý a nemám čas to testovat - napiš když tak, zda to pomohlo.)
Railbot
Profil
Petr ZZZ:
Zkus napsat místo toho toto:
V CSS má třídu přímo u h1, takže to mu fungovat nemůže.