Autor Zpráva
i-cash
Profil
Ahojte.
Potřeboval bych poradit. Mám CSS styl který upravuje barvu odkazu a po najetí myší barvu textu a barvu pozadí.
problém je v tom, že upraví všchny odkazy na stránce, šlo by nějak udělat, aby upravil jen některé? Upravuje mi to i název stránky, protože je to odkaz, a všchny archivy, kategorie a nové příspěvky.
něco jsem si o tom čet, a prej to jde nějak uložit jako css styl a zavolat to jen když to potřebuju. uložený jako styl to mám, ale nevim jak to zavolat jen pro určitou část stránky.
na tvorbu webu používám wordpress a jsem celkem začátečník.
Rellik
Profil
šlo by to jednoduše:
Určitě máš ty odkazy obalené v nějakém divu žejo.
Tak stačí do ccs napsat v podstatě cestu pouze k těmto odkazům

např máš:
<div id="odkaz"><a href="#">odkaz</a></div>
<div id="nic"><a href="#">odkaz</a></div>

Do css bys napsal:
#odkaz a { a definoval co chceš... }
#odkaz a:hover { a zase to samé... }

Tyto definice odkazu se pak projeví pouze v tom divu s id=odkaz a odkazy v jiných divech i bez jejich id zůstanou beze změny...
margin
Profil *
Princip je popsaný v článku Různé barvy odkazů
Pokud už máš stránku ve WordPressu, je téměř jisté, že se vhodná kontextová deklarace najde, takže bys zapsal jenom deklaraci do CSS a nebude třeba upravovovat HTML. Pokud si s tím neporadíš, tak dej odkaz na svůj web.
i-cash
Profil
Hned to jdu vyzkoušet a pak se ozvu jak to dopadlo.


ještě dotaz, k tomu <div id="odkaz"><a href="#">odkaz</a></div>
to css bych timhle zpusobem musel definovat do hlavičky že? nešlo by to definovat do nějakýho css souboru, protože to budu používat na více stránkách, a takle bych to musel pokazdy znova definovat.
preca1
Profil
i-cash:
Jakýkoli zápis stylů lze zapsat kamkoli (do hlavičky, in-line, do externího souboru).
Rellik
Profil
To css je externí soubor... ;)
V hlavičce ho pouze zavoláš.

<link rel="stylesheet" media="screen,projection,tv" href="sytyl.css" type="text/css">
i-cash
Profil
tak už jsem na to přišel, díky moc za pomoc :)