Autor Zpráva
Ifča
Profil
Prosím, jsem v CSS začátečník. Mohli byste mi zcela laicky vysvětlit co je to absolutní a relativní pozicování? I když jsem četla článek na jakpsatweb.cz moc z toho chytrá nejsem. Vše co dělám, dělám stylem pokus/omyl a buď to výjde nebo né, ale někdy nechápu proč to tak je.

Druhá věc je ta, že bych svůj web, který mám udělaný přes "frame" bych chtěla předělat do CSS a bez použití tabulek a samozřejmě zrušit frejmy. Ale je tak rozsáhlý, že opravdu nevím, zda se to vyplatí. Bojím se že nebude dost rychlý. Prosím poraďte... adresa je http://www.goldendy.cz/index.htm
bojars
Profil
http://www.jakpsatweb.cz/css/position.html
Martin Kuželka
Profil
Ifča ten článek už četla.

Pokusím se Ti to vysvětlit.

Pokud má nějaký prvek nastavené position na absolute, tak to znamená, že prvek s touto hodnotou bude umísťován pomocí souřadnic a vůbec nezáleží v jakém pořadí jsou prvky v html kódu. Absolutního pozicování se využívá, pokud chceš nějakou část stránky umístit úplně nahoru (udělat takovou lištu), ale přitom nechceš mít tu část stránky umístěnou na začátku html kódu.
Souřadnice se určují podle prvního nadřazeného prvku, který má position: relative. Position: relative tedy vlastně slouží pouze k určení počátku souřadnic pro absolutně pozicovaný prvek.
habendorf
Profil
Ifča: Já myslím že na JPW je to popsaný dost dobře a že ti to tady těžko někdo na malém prostoru vysvětlí lépe. Tak jen stručně:
Abs. pozicování - umísťuje prvek na jakoukoliv pozici. Prvek je vyjmut z toku dokumentu, to znamená vlastně jako by tam nebyl, zbytek stránky na něj nebere ohled. Představ si to tak, že vystřihneš kus papíru a nalepíš ho na nějakou stránku hlava nehlava.
Je to jako bys řekla: tenhle obrázek dej na souřadnice 100,100.
Rel. pozicování - umísťuje prvek relativně vůči jinému prvku, zařazuje se do toku dokumentu a zbytek stránky s ním tudíž "počítá".
Je to jako bys řekla: tenhle obrázek posuň o 10 dolů a 0 20 doprava.