Autor Zpráva
jirka2
Profil *
Ahoj, mám takový podivný problem. Na html stránce je následující kód:
<a href="http://www.nekam.cz" onclick="klik(this)">Kamsi</a>
Což při kliknutí na odkaz vyvolá JS funkci, která přes JQuery zavolá PHP program a na serveru se zaznamená, že bylo kliknuto na odkaz:
function klik(adresa) {
    $.get("kliknuto.php?adresa=" + encodeURI(adresa));
}
A pracuje to, dle očekávání. Nyní jsem si doma nainstaloval nový OS (openSuse 12.3 + Firefox 20) a mě to nepracuje, dle apache logu ani se nezavolá program kliknuto.php. Při testovaní pomůže následující úprava:
function klik(adresa) {
    $.get("kliknuto.php?adresa=" + encodeURI(adresa));
    alert(adresa);
}
Po této změně to zase pracuje jako dříve. Pochopitelně toto nelze v produkční verzi použít. Netuším, co je to za problém a jak jej napravit. Může někdo poradit?
Chamurappi
Profil
Reaguji na jirku2:
Příčinou nejspíš je, že se požadavek nestihne vyslat dřív, než člověk uteče na novou stránku. Proč na obyčejné pingnutí používáš AJAX (a ještě k tomu s jQuery)? Zkus to udělat normálně obrázkem, ten má menší režii, takže by mohl stihnout odeslat požadavek dřív, než stránka zanikne.

Další možnost je vyměnit href za nějaký počítací přesměrovávač při kliknutí.
jirka2
Profil *
Chamurappi:
Pokud to upravím dle rady (díky!):
function klik(adresa) {
    var temp = new Image();
    temp.src = "kliknuto.php?adresa=" + encodeURI(adresa);
}
Tak výsledek je stejný, Firefox nic nezaznamená, Internet Explorer ano. Přitom před rokem jsem to vytvářel na starším Firefoxu a šlo to.
_es
Profil
jirka2:
Možno to výsledok neovplyvní, no namiesto encodeURI by mala by byť použitá funkcia encodeURIComponent.
jirka2
Profil *
_es:
To je pravda, výsledek to neovlivní. Jak jsem již psal, ani se nezavolá skript kliknuto.php.
Jan Kupka
Profil
[#5] jirka2