Autor Zpráva
Igor Kubicar
Profil
ahojte !

chcem sa opýtať čo si myslíte - je pre mňa ako začiatočníka v oblasti programovania pre web lepšie začať s učením sa javascriptu alebo php?

jazyk php sa mi zdá zložitejší, a s knihou ktorú som si kúpil "PHP v praxi pro začátečníky a mirně pokročilé" od Autorov Oiver Leiss a Jasmin Schmidt sa mi to zdalo zložité. mal som z toho poriadny guláš, tak som to nechal tak - príliš veľa stráveného času a výsledky minimálne.

Keď skúšam teraz štúdium javascriptu zo stránky jakpsatweb.cz , tak sa mi zdá pre mňa výhodnejšie učiť sa javascript.

Som samouk a poradiť mi nemá kto - no tráviť veľa času za pc nemôžem - začne ma bolieť hlava a učenie je už potom veľmi ťažkopádne.

napriek tomu mi príde fascinujúce vedieť si sám napísať, resp. upraviť nejaký programček podľa potrieb a využiť ho na webe...

na webe viem písať stránky len s využitím html a css, skripty si kopírujem

vďaka za rady
Joker
Profil
Igor Kubicar:
Podle toho, co spíš využijete.
Možná jestli neumíte vůbec programovat a chcete se to naučit, bylo by lepší se začít učit na něčem jiném než PHP, protože PHP vznikalo dost živelně a u začátečníka může podpořit úplně špatné návyky. Ale jestli cílem je udělat jeden nepříliš složitý web, je to možná zbytečné.

príliš veľa stráveného času a výsledky minimálne.
To je docela zvláštní, PHP má právě docela strmou křivku učení, tzn. už skoro od začátku se dají dělat prakticky použitelné věci.
Viz třeba pehapko.cz/zakladni-kurz/4-zaklady-syntaxe - jeden delší článek popisující jen úvod do syntaxe, přesto po jeho přečtení už umíte věc použitelnou v praxi (sestavovat stránky ze společných částí), dokonce hodně začátečníků si vystačí jen s tímhle.