Autor Zpráva
divady
Profil
Dobrý den, potřeboval bych javascript takový který by při načtený stránky vybral náhodnou proměnnou.
a mněl by na výber ze tří
header1
header2
header3

výsledek toho javaskriptu bych potřeboval dosadit do <div id="header1"> místo toho header1
šlo by to nějak tak udělat?
jsem začátečník, snažil jsem se to nějak vytvořit podle ruzných návodu, ale nikdy mi to nešlo.
tak nevim jestli je to vůbec možné.
děkuji za odpověd
Str4wberry
Profil
Nebylo by lepší to řešit na straně serveru?
divady
Profil
na straně serveru? já bych potřeboval to udělat tak, že když se načte stránka, tak aby se změnilo id divu.
jsem začátečník ještě v tom trochu plavu
DarkMeni
Profil
divady:
na straně serveru?
Třeba přes php

Javascriptem to de taky, ale někdo ho může mít vypnutý, pak bude mít pokaždý stejný header
Nejjednodušší by to asi bylo přes pole
var headers = [
  "header1",
  "header2",
  "header3"
];
var rand_index = Math.floor(Math.random() * 3); //Náhodné číslo od 0 do 2
document.getElementById("header1").id = headers[rand_index];
divady
Profil
DarkMeni:
promin te, ted budu vypadat jako uplnej blbec, ale jak by to asi mělo vypadat ve finále v základnim kodu?
_es
Profil
divady:
jak by to asi mělo vypadat ve finále
A čo by to „vo finále“ malo vlastne robiť?
divady
Profil
_es:
potřeboval bych javascript takový který by při načtený stránky vybral náhodnou proměnnou.
výsledek toho javaskriptu bych potřeboval dosadit do <div id="header1"> místo toho header1
peta
Profil
divady Ale to ti presne napsal uz DarkMeni.
<div id="header1"></div>
<script>
// --- DarkMeni ---
var headers = [
  "header1",
  "header2",
  "header3"
];
var rand_index = Math.floor(Math.random() * 3); //Náhodné číslo od 0 do 2
document.getElementById("header1").id = headers[rand_index];
</script>
_es
Profil
divady:
No dobre, ale ako sa to „vo finále“ má prejaviť pre návštevníka stránky?
divady
Profil
peta: