Autor Zpráva
TomasJ
Profil
Zdravím, nejsem sice úplný začátečník co se týče JS a celkově vývoje webových aplikací a stránek. Přesto tu mám jedenzačátečnický dotaz:
Jak je vlastně eval nebezpečný? Jak eval z JS ublíží mému webu?
Proč ho vlastně nepoužívat, když si stejně kdokoliv může v rámci možností JS hrát s mým webem a přidat si klidně funkci, kde eval použije? Neukamenujte mne, že se ptám na základní věc, ale píše se o tom neustále a já, i když eval nepoužívám, stále nechápu v čem může mému webu ublížit? Děkuji předem všem odpovídajícím.
Chamurappi
Profil
Reaguji na TomaseJ:
Sám o sobě nebezpečný není.
1) Při obzvláště nešikovném použití může představovat XSS díru — třeba když se nějaký vstup od uživatele dostane přímo do řetězce volaného evalem, pak by nějaká zlá stránka mohla tento vstup nasimulovat a jménem uživatele provádět nepěkné věci.
2) Při běžně nešikovném použití vypadá hloupě, třeba když ho někdo pustí na value s cílem převést řetězec na číslo. To je nebezpečné zejména pro reputaci programátora :-)
3) Skoro ve všech zbývajících případech je eval jen zbytečný a neefektivní. Což je též důvod k jeho nepoužívání.

Jak eval z JS ublíží mému webu?
Velmi pravděpodobně nijak. Ale nejspíš mu ani nepomůže.

Já používám eval jen na AJAXem stahovaný JSON.
Joker
Profil
TomasJ:
Why is using the JavaScript eval function a bad idea?

Body 1 a 3 zhruba odpovídají bodům 1 a 3 v Chamurappiho příspěvku.

Bod 2, jelikož je méně zřejmé, jaký kód se vlastně nakonec provede, znesnadňuje to ladění a může to být zdrojem nepříjemných a těžko dohledatelných chyb.
TomasJ
Profil
Chamurappi, Joker:
Takže eval nijak neuškodí mému webu - chápu to správně? Já se ptám hlavně kvůli zmiňovanému JSON, kde je eval dobrý, ale údajně jsou funkce z něj vytvořené, pomalejší, než ty, které existují od načtení stránky (což se dočítám i z odkázaného tématu).

Chamurappi:
třeba když ho někdo pustí na value s cílem převést řetězec na číslo