Autor Zpráva
Aktak
Profil
Dobrý den,
Chtěla bych poprosit o radu úpravy jquery:
http://www.javascriptkit.com/script/script2/thumbslider.shtml

Používam fotky na šířku i na výšku a thumbnails mi ty výškové deformuje (zachová výšku a roztáhne do šířky). V hlavním okně je to v pořádku. Nevíte, prosím, někdo, zda se dá nějak upravit, aby se ty výšky v thumbnails zobrazily celé a měly po straně prázdné místo?

Jsem docela začátečník, takže pokud někdo budete tak hodný a poradíte, tak prosím nějak polopatě. Pokud je to složité, tak mě klidně pošlete do háje a já ty výšky vyhodím.

Díky,
Katka
CZghost
Profil
Aktak:
Používam fotky na šířku i na výšku a thumbnails mi ty výškové deformuje
Používáš fixní rozměry. Mělo by jít nastavit maximální šířku a výšku a dopočítávat je podle poměru stran. To znamená změřit si poměr stran pomocí tohoto poměru --> šířka / výška původního obrázku a nejlépe asi pomocí podmínek určující, zda je poměr menší než jedna, větší než jedna nebo roven jedné, dopočítávat jednu stranu podle té fixní. Kód bude vypadat nějak podobně tomuhle:
/* *** Výpočet rozměrů obrázku *** */
var maxSirka = 40;
var maxVyska = 40; // Maximální výška a šířka, čtvercové rozměry, upravit podle potřeby

/*
**** Tady bude kód zjišťující rozměry obrázku (předpokládám, že používáš jQuery, pomocí něj by jsi měla být schopna
**** zjistit rozměry skutečného obrázku
**** Poměr stran vyjádřený desetinným číslem bude bude v proměnné pomer
*/

if(pomer < 1) {
    // Případ výškového obrázku
    vyska = maxVyska; // Použiju maximální výšku
    // Dopočítám šířku k obrázku, použiju k tomu šířkový poměr (šířka je menší než výška, tudíž výsledek bude
    // menší než jedna), toto nechám na zkušenějším.
}
if(pomer == 1) {
    // Čtvercový obrázek, můžu použít oboje maximální hodnoty
    // Pozor na rovnost, zapisuje se se dvěma rovnítky...
    vyska = maxVyska;
    sirka = maxSirka;
}
if(pomer > 1) {
    // Případ obrázku na šířku
    sirka = maxSirka;