Autor Zpráva
Radek73
Mám tady takový jednoduchý příklad zdrojového kódu v Javascriptu, jsem začátečník a nemůžu přijít na to, jak to udělat ( vše ostatní funguje dobře ) aby na poslední řádce tento program jen zopakoval "Ahoj"+ vložené jméno. Pomocí input mi to jde ( předposlední řádek ) ale ten poslední řádek pomocí volaného document.write prostě nejde a vůbec na to nemůžu přijít, co je špatně. Změním jedno, nastane zase jiná chyby ale ani po deseti způsobech se nemůžu dopracovat k výsledku.
 <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
<title>Příklad na input v JS</title>
</head>
<body>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
       var i;
             function Jmeno( i )   {
             return k="Ahoj " + i;
             }
             var k;
             function Vystup ( k ) { 
             document.write ( k );  
             } 
//-->
</script>
<form>
<input Name="i" type="Text" size="20"><br><br>
<input Name="btOk" type="button" value="Stiskni" OnClick="k.value=Jmeno ( i.value );"><br><br>
<input Name="k" type="Text" size="20"><br><br>
</form>
<form>
<script language="Javascript" type="text/javascript">
<!--
       Vystup ( k );
//-->              
</script>
</form>
</body>
</html>

Poradíte mi někdo?
_es
Radek73:
Nejaký máš v tom zmätok:
1) Funkciu document.write nie je vhodné volať v reakcii na kliknutie: Časté potíže, zajímavosti a poučné debaty » Psaní metodou document.write po načtení stránky maže stránku.
2) Niečo iné je globálna premenná k, definovaná cez var k;, ktorá je v tomto prípade undefined a niečo iné je k, ku ktorému pristupuješ v onclick, tam je to objekt inputu s name=k, vďaka istej zvláštnosti kódu v atribútoch - Večný problém s ajax-om, ide vlastne o this.form.k, či bez použitia implicitného pomenovania this.form.elements.k.