Autor Zpráva
MilanX
Profil
Jsem začátečník a potřeboval bych poradit.
V JavaScriptu potřebuji používat hodnoty z rozjížděcího menu mimo funkci. Mám tento kód, ale někde dělám chybu.
Díky moc za každou radu.

<form name="rozjizdeci">
<select name="menu" 
onChange="prejdi(document.rozjizdeci.menu.options [document.rozjizdeci.menu.options.selectedIndex].value)">
<optgroup label="Kolo:">
<option value=pr.400>Kolo male</option>
<option value=pr.500>Kolo velke</option>
</optgroup>
</select>
</form>

<script>
document.rozjizdeci.menu.onchange=function(){var kolo = document.rozjizdeci.menu.value};
</script>

<form name="hodnota">
<input type="hidden" name="skryte" value="kolo">
</form>

<script>
alert(document.hodnota.skryte.value)
</script>
_es
Profil
MilanX:
Nastavenie udalosti onchange pomocou HTML atribútu onchange v 3. riadku je neskôr prepísané v 12. riadku iným spôsobom zachytenia udalosti, teda v dôsledku toho nebude fungovať (ten prvý spôsob). Na čo ti tam je druhý formulár, keď nemá odosielacie políčko? Prečo s tou hodnotou nepracuješ v kóde v HTML atribúte onchange, alebo vo funkcii priradenej do vlastnosti onchange (12. riadok) (len jedným spôsobom)? Premenná kolo je k ničomu, lebo to je len lokálna premenná funkcie a po skončení funkcie je „zahodená“ a neexistuje.
MilanX
Profil
_es:
To je pravda, nevšiml jsem si, že si vlastně onchange přepisuji... Abych to upřesnil, tak potřebuji to, co vyberu v rozjížděcím menu dostat do scriptu jako globální proměnnou, nyní je použita v příkazu alert, ale ve skutečnosti bude dále použita jako proměnná pro více funkcí. Můžeš mi pomoci s kódem? Předem děkuji.
_es
Profil
MilanX:
potřebuji to, co vyberu v rozjížděcím menu dostat do scriptu jako globální proměnnou,