Autor Zpráva
milanmichal
Profil
Kámoš my říkal že v JS existuje sistém Peer To Peer ale kámošovy se nedá moc věřit a tak se chci zeptat jestli obravdu existuje a jestli se dá použít třeba i ve flashy ?
peta
Profil
system
peer to peer je obecne pojmenovani, co konkretne mas namysli ty, to vis jen ty, pokud se o to nepodelis :)
V JS existuje mnoho peer to peer systemu. Napriklad pres globalni promenne lze propojit nekolik funkci mezi sebou.
Flash fora jsou na
Diskuse » Javascript » Peer To Peer ../ ../
Diskuse » flash forum1
Diskuse » flash forum2
Diskuse » flash forum3
Diskuse » flash forum4
milanmichal
Profil
No on my to vysvětloval jako že to ej sistém u online hry . Funguje to podle něj tak že nemusí být žádnej server a hra jede . Moc už si to nepamatuji ale bylo to tak nějak že se odesílají k jednomu člověku kterej se první připojil data a on to jakoby vyhodnotí a když se odpojí tak se to nějak přepne ....
DJ Miky
Profil
Myslí P2P síťovou komunikaci mezi dvěma klienty.

To (pokud vím) v JS nejde.
habendorf
Profil
http://blog.peeraware.com/2008/05/04/writing-p2p-programs-in-javascrip t-and-html/

peta
Flash fora jsou na
Diskuse » Javascript » Peer To Peer ../ ../
Diskuse » flash forum1
Diskuse » flash forum2
Diskuse » flash forum3
Diskuse » flash forum4

Tím chtěl básník říci co?
peta
Profil
habendorf
tak zminil flash. Flashisti tuhle vec maji nejspis vyresenou, ikdyz se pta na JS.

milanmichal
sYstem
"že nemusí být žádnej server a hra jede"
To neni problem
http://www.volny.cz/peter.mlich/hry/hry.htm

"se odesílají k jednomu člověku kterej se první připojil data a on to jakoby vyhodnotí a když se odpojí tak se to nějak přepne"
To je v rozporu s prvni vetou. Pokud neni server, kdo odesila data?
Data se vzdy musi odesilat pres nejaky server. Aspon u JS to tak funguje. Viz DJ Miky a habendorf. JS je pouze pomocnik, treba JS ajax, ktery pracuje na pozadi stranky. Ale totez lze udelat klasickym odesilanim formulare.

JS jako takove je jazyk www prohlizece. To ti nedovoli ukladat data nebo je sdilet nekomu dalsimu bez prostrednika, serveru.

Pokud chces propojit cloveka s clovekem, ale jeden z nich je vzdy jako sitovy server-router, realizovane pomoci sitovych protokolu ala TCP, IPX a pod. 2 pocitace muzes propojit primo dratem. Muzes je zapojit na router.
Protokol HTTP je internetovy protokol.

Nech si to ok kamarada poslat mailem, jak to myslel, at nedolujes z pameti.

Byla by tu moznost, vytvorit spesl aplikaci, ktera komunikuje tak, jak si predstavujes. Tato aplikace ale by byla sama takovy server + www prohlizec. Pro server na internet / sit je treba nastavit pevnou IP (internetovou / sitovou). Rozdil je v tom, ze sitova plati pro vas vnitrni okruh, ktery je pripojen na ustrednu-server, ktera ma inetovou adresu, ktera zas plati jenom pro internet.
Bubák
Profil
Data se vzdy musi odesilat pres nejaky server.
Tak to je důkaz, že P2P neexistuje ;-)
peta
Profil
Bubák
Jasne, tak jsem to myslel. P2P, tak jak se to obvykle mysli (klient-kllient) v jeho pripade neni P2P.
milanmichal
Profil
Jo a dá se tenhle sistém použít i do C# .NET když vytvořím webovou hru ? Prosím odpovězte děkuji.
milanmichal
Profil
"že nemusí být žádnej server a hra jede"
To neni problem
http://www.volny.cz/peter.mlich/hry/hry.htm

Jo ale je tedy nějakej takovejhle spůsob v Javascriptu ?
milanmichal
Profil
Byla by tu moznost, vytvorit spesl aplikaci, ktera komunikuje tak, jak si predstavujes. Tato aplikace ale by byla sama takovy server Takže se dá vytvořit jakoby aplikace která bude mýt server a bude to vyhodnocovat ?
peta
Profil
milanmichal
Se c-sharp asp net nemam zkusenosti, zkus forum.builder.cz , tam maji i ASP.

JS hry, ty funguji jen na klientove pocitaci nezavisle na tom, zda je pripojeni na inet nebo ne. Pokud maji neco ukladat sdilene s nekym jinym, je treba data odeslat na aplikacku na serveru a z ni je take prijmout.

Pokud by ti stacili hry takove, ze se to uklada do cookies a ti 2 hraci by mohli hrat na tom samemm pc, pak tohle je reseni. Pokud chces vysledky nebo prubeh hry sdilet s jinym PC, je treba aplikace na serveru. Treba v ASP c#.

"Takže se dá vytvořit jakoby aplikace která bude mýt server a bude to vyhodnocovat ?"
Presne tak.
http://www.volny.cz/peter.mlich/www.htm#msub11
Tady mam jednoduche priklady v PHP.
Treba guestbook zapisuje na server do souboru.
Piskvorky pro zmenu odesilaji data pres adresni radek, metoda GET, coz neresi tvuj problem :)
http://www.volny.cz/peter.mlich/www.htm#msub13
minichat zapisuje do MySQL databaze. (akorat dole v tom minichatu jsem prepisoval funkce a uz to jneotestoval, tak tam treba upravit.)
milanmichal
Profil
Ok a může se tam připojit více hráču nebo je to dělané jen pro dva ten sistém ?
milanmichal
Profil
Jo a ještě se chci zeptat ja kse tenhle sistém nazívá a jestli jde tedy použít i třeba v JS nebo v nečem jiném než v PhP ?
peta
Profil
milanmichal
sYYYstem, cizi slovo
nazYYYvat Ruzyne

Bavime se o necem konkretnim? O cem?
'může se tam připojit více hráču '
Ano, tam se muze, ne, tam zas ne.

Nevim, jak se jaky takovy system nazyva, treba redakcni? herni konzola?
Proste mas program, do ktereho se lide prihlasi nebo si to samo nejak lidi oddeli, treba podle IP a tito na zaklade prihlaseni mohou menit nejaka data. V tvem pripade treba vytvaret hru, ukladat informace o hre, zrusit hru. Kdyz uz tam ty informace jednou mas, tak by slo udelat to, ze si je mohou prohlizet i jini. Treba u partie sachu by to mohlo nekoho zajimat, jak hraje ten a ten, protoze jsem s nim hral a hral velice dobre. A ten druhej, co s nim hraje je tez dobry, tak by mne zajimalo, komu to jde lip.

Na programovacim jazyku nezalezi. Hlavni je, aby server ten jazyk podporoval. wz.cz podporuje PHP4 nebo PHP5. Ty mas treba server s ASP C# NET / MSSQL. Skola ma system Stag, ktery bezi na Jave/Oracle (bezi to pres Plzen). Skola ma jiny system Moodle, ktery bezi v PHP/MySQL. A tataz skola ma system Plone, ktery je napsan v Pythonu a bezi pod Zope systemem. Podstatne je, ze uzivatele s tim mohou pracovat.

Jinak teda by se to dalo resit i ajaxem
Google.com hledat = ajax JAZYK simple example
Vyhledat
milanmichal
Profil
Jo ok mrknu se a ještě jedna taková malá otázečka: Jde tohle použít i vjazice co není pro net myslím tím třeba C++...... ? A to nemyslím zrovna tenhle systém ale klidně i nějakej jinej ....
peta
Profil
milanmichal
ano, jdou pouzit temer vsechny programovaci jazyky, ktere umi vytvorit inetovy server.
Jak myslis, ze je resene online hrani CS, starcraft, diablo, metin2, ...? Mam pocit, ze CS je dokonce v C++. Diablo se zas tvari jako borland delphi. Metin2 nevim, ten kupodivu stiha velkou zatez, autori to pomerne dobre osetrili na chyby.
milanmichal
Profil
Aha jasný užch to chápu , Dotičný si může hned ve hře vytvořit ( Hostovat ) server a ostatní se připojí až ho vypne tak server zmyzí ale budou tam ostatní servery . Ještě se chci zeptat kolik by ste doporučili asi tak max. povolenej počet hráčů na server . Protože každej hráč má jinej net a pc tak aby to bylo takové vyrovnané . U hry Tony Hawk jsem spozoroval 7 na server .
DJ Miky
Profil
Ještě se chci zeptat kolik by ste doporučili asi tak max. povolenej počet hráčů na server

To záleží na typu hry, realtime střílečka nemůže mít stejný limit jako třeba MMORPG.
preca1
Profil
cituji peta:
ajax JAZYK simple example

cituji milanmichal:
Jde tohle použít i vjazice

odkaz
DoubleThink
Profil *
tak zminil flash. Flashisti tuhle vec maji nejspis vyresenou, ikdyz se pta na JS.
Nemají. Je to obecný TCP problém, pasivní členové nemůžou navzájem tvořit p2p sítě.
Flash má jen objekt XMLSocket, umožňující persistentní full-duplex spojení prostřednitstvím socket serveru.

milanmichal
Tvůj sloh je na úrovni kokršpaněla, měl bys s tím vážně něco udělat.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Neumíte-li správně určit příčinu chyby, vkládejte odkazy na živé ukázky.
Užíváte-li nějakou cizí knihovnu, ukažte odpovídajícím, kde jste ji vzali.

Užitečné odkazy:

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0