Autor Zpráva
Jcas
Profil *
A stále dokola stejné dotazy. - Omlouvám se
Můj dotaz bude tak triviální, že asi nepochopíte, na co se ptám.
Studuji PHP a první věc, co chi udělat je anketa. Už jsem toho pročetl hodně, ale nemůžu najít vysvětlený základ. tj. přepsání hodnot výsledků.

1. na určité místo si includuji php anketa.php
2. php si otevře soubor s výsledky a dle toho zobrazí počet hlasování a jak se hlasovalo.
Nevím jak na první použití, kdyz v souborech nic není/ asi otevřít soubor s výsledky a zapsat tam nulu.
3. hlasuji = odešu formulář a tím předám výsledky do proměnných, které uložím do souboru s výsledky.
4. a dál???

Je mi jasné, že kdybych teď zova načetl stránku, tak už se moje hlasování zobrazí. Ale chci, aby se graf přepsal.
ps. nevím co mám vyhledávat, abych našel odpověď.
děkuji
Lamicz
Profil
Dělejte to přes databázi, tohle není vhodné na použití souborů
AM_
Profil
Jcas:

2 - dej si tam podmínku - pokud soubor neexistuje, tak proměnné naplníš prázdnými hodnotami nebo vypíšeš třeba "ještě nikdo nehlasoval" - funkce file_exists()
4 - co bys chtěl dělat dál? zobrazit výsledky už umíš (bod 1 a 2), uložit nové hlasování také (bod 3)
AM_
Profil
Lamicz:
Pokud je to první skript, tak klidně do souborů. V uložení triviálního souboru o pár číslech pro každou anketu nevidím problém.
Jcas
Profil *
AM:
co bys chtěl dělat dál? zobrazit výsledky už umíš (bod 1 a 2), uložit nové hlasování také (bod 3)
Takže celý trik je v tom, že udělám kolečko? Provedu znovu include? To je celé?

web page

<div><?php include("anketa.php");?></div>


anketa.php

<? kod........?>
<form.....>.......$vysledek...</form>
<? include ("anketa.php")?>


Tohle zajistí, že se přepíší hodnoty hlasování?
Danqo
Profil