Autor Zpráva
piwik
Profil
Dobrý deň,

Riešim otázku ohľadom výberu php frameworku pre prácu.
Nette alebo CodeIgniter ?
Viem, že na internete nájdem veľa porovnaní, pre a proti…no chcel by som vedieť názory skúsených programátorov.
Budem programovať pomerne malé web aplikácie, časom príde aj niečo väčšie….určite budem chcieť vyvíjať vlastné cms, prípadne eshopy.
Hľadám hlavne kvalitu, bezpečnosť a rýchlosť pri vývoji…a určite aj efektívnosť.

Ďakujem za prípadné rady a pripomienky.
dRaGen
Profil
Nette alebo pokud chceš něco ze zahraničí tak Symfony
__construct
Profil
piwik:
Doporúčam Nette - česká komunita, veľká bezpečnosť, trieda Debug aka Laděnka je bezkonkurenčná, mňa osobne dosť zaujal objektový prístup ktorý veľa PHP FW nemá, a šablóny v Nette sú tiež skvelá vec.

CodeIgniter je neuveriteľne jednoduchý, má dosť príkru kryvku učenia, takže npísať v ňom nejakú webovú prezentáciu je otázka chvíle, je pomerne dosť rýchly (o trošku rýchlejší ako Nette), avšak jeho objektový prístup je v súčasnej verzi 1.7.2 ešte stále s ohľadom na PHP 4 čo ho dosť obmedzuje. S CodeIgniterom som nejaký čas dozadu pracoval a prešiel som od neho k Nette.


dRaGen:
pokud chceš něco ze zahraničí tak Symfony
Dôvod ?
Nox
Profil
Pokud bys přemýšlel o CI je dobrý mrknout na framework Kohana (používám), ve většině srovnání (stačí dát "codeigniter kohana") se jako jediná nevýhoda uvádí dokumentace, což je pravda (ještě je trochu použitelnější neoficiální dokumentace), na druhou stranu k ní funguje aktivní fórum i IRC, takže není problém cokoli zjistit. Přijde mi, že většina lidí se v debatě CI x K kloní k druhé jmenované

Nette se mi určitě líbilo, ale když jsem zjišťoval co za FW si vybrat, vzal jsem radši zahraniční/"celosvětový", Nette je sice (nejspíš velmi) kvalitní, ale - jak už (tu?) někdo poznamenal - není známé jinde a asi se tehle fakt zatím moc nemění - což je ale rozhodně škoda (protlačení do NetBeans by pomohlo, ale zatim to moc nevidim...kruhový problém)