Autor Zpráva
Pavel Vodnář
Profil *
Dobrý den, studuji na google ale nedaří se mi to najít, jakým způsobem jde vypsat např. posledních 20 údajů z DB? Děkuji Vám
Tori
Profil
Koukněte do manuálu, konkrétně na LIMIT a ORDER BY.
Pavel Vodnář
Profil *
Tori:
Výborně - děkuji za informaci , zkloubil jsem:

MySQL_Select_Db("sroty_net_") or Die(MySQL_Error());

$dotaz="SELECT * FROM inzeraty ORDER BY datum DESC LIMIT 0, 50";
//vytvoření sql dotazu
$vysledek = MySQL_Query($dotaz); // provedení sql dotazu

while ($zaznam = MySQL_Fetch_Array($vysledek)){
$nadpis=$zaznam["nadpis"];
$text=$zaznam["text"];
$cas=$zaznam["cas"];

print "<div style='background:#315584; color:white; padding-left:10px'><b>".$nadpis."</b><br><small>  ".$text." </small></div>";

print "<div style='background:#B5C7DE; margin-bottom:10px; padding-left:10px;'>".$cas."</div>"; 



Ale mám teď problém protože mi to údaje vepisuje od spoda, a potřeboval by jsem aby to psalo z vrchu - jak by se to mohlo dát upravit? Děkuji Vám
joe
Profil
Pár připomínek:

1. Proč si děláš tu práci a píšeš kód s velkými písmeny:

Například MySQL_Select_Db() namísto mysql_select_db()? Ztrácíš tím jen čas a navíc to je víc nepřehledné, velkým písmenem na začátku se označují třídy. Smysl to má u těch metod, kde není podtržítko, tedy třeba metoda:

htmlspecialchars je lépe napsaná jako htmlSpecialChars(), protože se v tom člověk lépe orientuje.

2. U řetězců je lepší využívat ' namísto ", pak se tam nebudou hledat promenné

3. Místo MySQL_Fetch_Array použij mysql_fetch_assoc, přistupuješ k položkám podle názvu sloupce přece.
petr 6
Profil
Pavel Vodnář:
Ale mám teď problém protože mi to údaje vepisuje od spoda, a potřeboval by jsem aby to psalo z vrchu

Takže chceš vybrat 20 nejnovějších záznámů, ale v rámci nich je řadit od nejstaršího?
Pavel Vodnář
Profil *