Autor Zpráva
stepanka
Profil *
Ahoj,

jaký verzovací systém byste doporučilli? Chceme nějaký nahodit, na projektech dělají možná dva až tři lidi, takže nic složitého. Já už několik let pracuju v obyčejném SVN, ale moc chvály na něj neslyším, tak chceme nahodit něco "lepšího". Rozhodujeme se mezi Git a Mercurial. Git mi přijde takový zbytečně složitý a robustní, Mercurial jsem nikdy ani neviděla. Se SVN se mi pracuje perfektně, díky jeho jednoduchosti, ale ten byl týmem zavržen. Nebo může být i jakýkoliv jiný...

Podělíte se někdo o zkušenosti? Děkuju!
Jozin
Profil *
Ahoj,

když jsem začínal používal jsem SVN. Následně, když jsem začal pracovat ve firmě, tak mě převedli na Git a můžu říct, že jsem s ním spokojený a stále ho používám. Složitý je možná ze začátku, ale třeba se pletu (mně už složitý nepřipadne).

Takže se přimlouvám za Git, ikdyž jsem jiný než SVN a Git nezkoušel.

Jozin.
meris
Profil
Nejsem sice odborník ani na jedno, ale co jsem četl tak hlavní rozdíl mezi Git a Mercurial(HG) je v pohledu na systém.
Mercurial je jeden program který slouží pro správu verzí. Jeho funkčnost lze rozšířit pomocí modulů. Je relativně snadno ovladatelný a snadno naučitelný.

Git je spíše balík nástrojů a jeho sílu a možnosti člověk naplno využije pouze z příkazové řádky, kde změna parametru dělá divy. Také je možné tyto nástroje použít i mimo samotnou správu verzí. Z toho plyne daň na složitější naučení se.

Pro oba existuje docela příjemné GUI Tortoise(TortoiseHg, TortoiseGit), díky kterým člověk nemusí řešit příkazovou řádku a používání je docela jednoduché.

Ohledně SVN souhlasím, pro správu verzí bych ji spíše nedoporučil. Především z důvodu comitů, kdy vede ke špatnému návyku odesílat více nesouvisejících změn (např dvě různé opravy v jednom souboru) kdy v GIT a HG lze vybrat pouze to co se comitne. Správa větví, merge atd jsou jen další nevýhody.
Mastodont
Profil
Pro tři lidi bohatě stačí Mercurial (používám přes TortoiseHg).
stepanka
Profil *