Autor Zpráva
ameeck
Profil
Mám problém, na stránce mám kódování Windows-1250, a dtb má UTF-8, a když přes PHP administraci, vvložim do formuláře znkay ěčůť, a nějaký další, tak mi to zobrazí akoraát otazníky, jak mám uděla ta aby při načtení z db, se zobrazily normální znaky?
ameeck
Profil
To nikdo nepomůže?
Dero
Profil
Nevím, třeba se lidem nelíbí, jak ledabyle jsi ten dotaz položil - osobně jsou v tom tvém barokním souvětí našel devět chyb a překlepů. Když ti nezáleží na tom, jakou formou svůj dotaz prezentuješ, mnoha lidem pak nezáleží na tom, jestil se ti dostane odpovědi.

To neber jako nějaký atak - mnohem spíše jako malou radu.
Leo
Profil
Zakopany pes bude v te "PHP administraci", pokud o ni neprozradite neco blizsiho je kazda rada draha. Leo
nat
Profil *
no jsem sice taky začátečník v práci s mysql a php, ale třeba právě proto dokážu poradit. ono u mysql se rozlišuje několik typů kódování. tak předně ZNAKOVÁ SADA V MYSQL tu mám já např. UTF-8, pak ZNAKOVÁ SADA PŘIPOJENÍ K MYSQL - moje UTF-8_CZECH_CI a nakonec znaková sada databáze tu mám CP 1250_GENERAL_CI.

Stránky mám v kódování windows-1250. S touto kombinací je to všechno OK. Podrobně vysvětlovat co které kódování má nastarost by asi bylo na článek. Jinak např export SQL probíhá v UTF-8 a s češtinou nemám problém. Třeba mě někdo opraví, jestli jsem psal nesmysly, ale možná ti to pomůže.

nat
ameeck
Profil
hmm, zkusil jsem tam nastavit ty parametry co máš ty: UTF-8, UTF-8_CZECH_CI, akorat u tý třetí si nejsem jistej kde se do dá opravit...
apofis
Profil
$vysledek_vybrani = @mysql_select_db($database, $id_spojeni);
if (!$vysledek_vybrani)
die("<h1>Databáze $database je poškozena prosím vyčkejte nápravy</h1>.");
@mysql_query("SET CHARACTER SET cp1250",$id_spojeni);

dasi si můžeš nastavit v jaké znakové sadě to má lést z databáze
jinaka utf-8 se pise utf8. je jedno jak budeš mít kódovanou tu databázi já používám windows1250
Jáá
Profil
Podívej se na funkci iconv.
ameeck
Profil