| Autor | Zpráva | ||
|---|---|---|---|
| Jcas Profil * |
#1 · Zasláno: 16. 10. 2011, 11:11:13
Už ani nevím, jestli jsem tento styl kontroly formuláře někde odkoukal, nebo si ho vymyslel.
Každopádně jsem se teď docela potrápil s funkčností. Nicméně tento příspěvek vkládám jako návod a upozornění, aby se ostatní netrápili jako já. ps. Jsem absolutní amatér, tak to berte na vědomí. Zkušení programátoři mě asi ukamenují Struktura scriptu: Odešleme formulář, takže na str. např. index.php přijdou nějaké $_POST a ty potřebujeme zkontrolovat. A to udělám následovně. $formular=false; include './kontrola.php'; //prikazy v kontrola.php se provedou pouze, pokud byl form odeslan Jak vidíte, kontrolu mám v samotné souboru a její princip spočívá v tom, že při úspěšné kontrole přepíšu $formular=true. foreach($kontrola as $spravne) { //pokud neprosel kontrolou zobrazí se formulář
$spravne == false ? $formular = false : $formular = true;
}Také si všimněte komentáře. Komplet celý soubor kontrola.php mám v podmínce. if (isset($_POST['enter'])) Ve formuláři mám potom <input type="hidden" name="enter" /> Takže nyní v souboru index.php mohu jednoduše pokračovat s provedením určitých operací. Např: if($formular==true) {
mysql_query("UPDATE `uzivatele` SET `user` = '{$_POST['user']}', atd, atd);Tak dále. Proč používám pole? Je to z toho důvodu, abych odchytil, kde uživatel chybu a mohl mu násedně vypsat. V souboru kontrola.php zpracovávám jednotlivé $_POST if(empty($_POST['jmeno'])) { //kontrola vyplněnosti
$kontrola[1]=false;
}Nyní mám položu $kontrola[1] a mohu s ní pracovat na příslušném místě. if($kontrola[1]==false) {echo '<p style="color: red">Nebylo vyplněno jméno</p>';}A nyní se dostáváme k samotnému problému-prázdné pole. Když se podíváte na soubor kontrola.php, tak to teoriticky nemá chybu, ale nebude to fungovat. <?php
$kontrola=array();
//---------------KONTROLA FORMULARE-----------------------
if (isset($_POST['enter'])) {