Autor Zpráva
HoneyBunny
Profil
Dobrý den, pokousil jsem se vytvořit jednoduchý DDD model a jelikož jsem začátečník v Nette, tak by mě zajímalo, jestli jsem ho udělal správně. Omlouvám se, pokud Vám příjde můj příspěvek hloupý, ale chtěl jsem to raději s někým probrat než ho v praxi využiju.

config.neon:
  services:
    users: Users(UsersDAO)
    usersDatabaseMapper: UsersDatabaseMapper

  factories:
    usersDAO: UsersDAO

Users.php:
<?php

class Users
{
    private $dao;
    
    public function __construct($dao)
    {
        $this->dao = $dao;
    }
    
    public function getUsername()
    {
        return $this->dao->username;
    }
}

UsersDAO.php:
<?php

class UsersDAO
{
    private $mapper;

    public function __construct(IUserMapper $mapper)
    {
        $this->mapper = $mapper;
    }
    
    public function find($id)
    {
        return new Users($this->mapper->find($id));

    }
}

<?php

use Nette\Database\Connection,
    Nette\Database\Table\Selection;


class UsersDatabaseMapper extends Selection implements IMapper, IUserMapper
{
    
    public function __construct(Connection $connection)
    {
        parent::__construct('users', $connection);
    }
    
    public function find($id)
    {
        return $this->where(array('id' => $id))->fetch();
    }
}

Použití:
<?php
$dao = $this->context->createUsersDAO($this->context->usersDatabaseMapper);
$user = $dao->find(1); //získání dat uživatele s id 1
dump($user->getUsername()); //vrátí: admin
Nox
Profil
Přijde mi zvláštní, že Users a UsersDAO mají stejně pojmenovanou závislost, ale pokaždé jde o něco jiného. Třída by asi měla být User, ne Users, pokud nejde o kolekci (což tu nejde). Navíc Users je ve finále vlastně dvojobalem nad určitými daty, kde v tomto konkrétním zápisu ani jeden nepřidává žádnou hodnotu.