Autor Zpráva
noskill
Profil
Dobrý den, jsem teprve začátečník a zkouším vytvořit databázi, která si bere informace s kontaktního formuláře vloží je do databáze a poté vytiskne na stránce v tabulce. Použil jsem tenhle kód ze stránek http://www.tvorba-webu.cz/php/mysql.php.

<?
$db="mydata";
$tb="adresar";
$sloupec1="Jméno";
$sloupec2="Zvíře";
$sloupec3="Částka";
$spojeni=mysql_connect("localhost","php@localhost","php");
mysql_select_db($db, $spojeni);
$tabulka=mysql_query("CREATE TABLE `$tb` (`$sloupec1` VARCHAR (20) NOT NULL,`$sloupec2` VARCHAR (40) NOT NULL)", $spojeni );

?>

<?
$db="mydata";
$tb="adresar";
$spojeni=mysql_connect("localhost","php@localhost","php");
mysql_select_db($db, $spojeni);
mysql_query("INSERT INTO $tb values ($_POST['name'], $_POST['zvire'], $_POST['castka']), $spojeni");  
?>

Hází mi to chybu v mysql_query (zápis mám dle mého špatně).

Za odpověď velice děkuji.
Majkl578
Profil
Jakou chybu?

18. řádek má vypadat takto:
mysql_query("INSERT INTO $tb values ($_POST['name'], $_POST['zvire'], $_POST['castka'])", $spojeni); 

Celé řešení má nicméně bezpečnostní díru, je náchylné vůči SQL injection.
juriad
Profil
Navíc do tabulky se dvěma sloupci vkládáš tři hodnoty. Chybí ti na řádku 9 definice třetího sloupce.
noskill
Profil
Mám tři sloupce ale stále mi to hlásí chybu :/
Vyskakuje mi tahle hláška:

Parse error: syntax error, unexpected '' (T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE), expecting identifier (T_STRING) or variable (T_VARIABLE) or number (T_NUM_STRING) in /home/users/noskill/zvirata.g6.cz/web/poslat.php on line 44

Znáte nějaké zdroje o bezpečnosti dírách v databázích a php?
juriad
Profil
Když se uvnitř stringu odkazuješ na prvek pole, nepoužívají se ani apostrofy, ani uvozovky:
"$_POST[name]"
noskill
Profil
Moc díky :) ale stále tam je ještě někde chyba.. hlásí to chybovou hlášku ve vytvoření databáze. Parse error: syntax error, unexpected ')' in /home/users/noskill/zvirata.g6.cz/web/poslat.php on line 24

<?
$jmeno="mydata";