Autor Zpráva
TPav303
Profil
Zdravím, jsem začátečník, a tak jsem si pro testování chtěl nainstalovat Apache pod Windows Vista na svém notebooku, ale už při instalaci mě v příkazovém řádku bylo sděleno následující:
<OS 10013>Došlo k pokusu o přístup k soketu způsobem zakázaným jeho přístupovými oprávněními. : make_sock: could not bind to address 0.0.0.0:80
no listening sockets avaible, shuting down
Unable to open logs


Už jsem si k tomu něco dohledával, a jak jsem z vyhledaného vyrozuměl tak je to buď tím, že nějaký program blokuje port 80 nebo je to špatným nastavením firewallu. Jenže pořád netuším co povolit ve firewallu nebo jak zpřístupnit port 80 pro apache.

Budu nesmírně vděčný za radu, abych si už mohl pohrávat s php..:) Tom
tomascalta98
Profil
Ahoj Tome, já jsem taky Tom. :).
Základní windowsofský firewall lze vypnout někde v nastavení. Mělo by to být někde v nastavení zabezpečení, nebo něco takového. Pokud máš jiný externí firewall, jako třeba Comodo, tak je vypni všechny. Pokud se situace nezmění, můžeš vycházet z druhé možnosti. Každý program, připojující se na Internet, využívá samostatný port. Určitě jsou i nějaké utility na to, jak zjistit, jaký program využívá jaký port, to je ale až poslední možnost. Nejdřív bych zkusil vypnout na pozadí běžící Skype. :). Pokus to nepomůže, vypínej všechny na pozadí běžící aplikace postupně, a vždy to zkus. Jednou přijde doba, kdy třeba vypneš nějaký program, a ono se to rozjede. V tom případě si najeď do nastavení programu a někde by tam mělo být na jakém portu to jede. Mělo by to jít změnit na jiný. Úlohy na pozadí můžeš vypínat ve správci úloh, nebo nejdřív v pravo dole na liště, a pak ve správci úloh. Pokud to nepomůže, tak si stáhni nějakou tu utilitu. Nevím jakou, nikdy sem žádnou nepotřeboval. Pokud nic nepomůže, tak opiš celou chybovou hlášku do google, ale nejlepší je na youtube. Opiš tam Angl. verzi hlášky. Dost často sou na youtube videa, která to řeší.