Autor Zpráva
zarkan
Profil
Dopředu říkám, že jsem s PHP začátečník.
Do inputu text cokoliv napíšu a odešlu na pokus1.php tam se to uloží do text1.txt a výsledek si zobrazím na stránce - tohle ještě zvládám, ale chtěl bych udělat tohle samý ale dvakrát - jako kdybych měl tabulku o dvou sloupcích a měl vedle sebe to samý.
Prostě jak udělat aby se mě po kliknutí na <input type="submit"> v prvním sloupci provedl krok text1.php a v tom druhým sloupci po kliknutí na <input type="submit"> provedl krok text2.php
Vůbec nechápu kam dát: <form method="post" action="text1.php"> a kam <form method="post" action="text2.php"> nebo jestli si mám nějak rozlišit subtim 1 a subtim 2 jakože přes name?
Prosím poraďte
Tori
Profil
zarkan:
jestli si mám nějak rozlišit subtim 1 a subtim 2 jakože přes name
Tohle mi připadá jako nejjednodušší řešení.
Borius
Profil
zarkan:
Tak jak píše Tori. :-)
Prvku “input” můžeš přiřadit i atributy “name” a “value”, např.
<form method="post" action="text1.php">
  <input type="submit" name="zpusob" value="Zpracovat onako">
  <input type="submit" name="zpusob" value="Zpracovat jinako">
</form>
Pak už jen zbývá zjistit, který odesílací input byl použit (jeho hodnota se posílá stejně jako s ostatními formulářovými prvky) a podle toho dál postupovat. To znamená, postačí jeden skript, na který se to bude odesílat. V něm bude rozlišení, jak formulář zpracovat:
if ($_GET['zpusob']=='Zpracovat onako'){
   …
}elseif($_GET['zpusob']=='Zpracovat jinako'){
   …
}
Tori
Profil
Druhý, na hodnotě tlačítka nezávislý způsob je dát každému tlačítku jiné jméno a ověřovat pomocí isset. Odesílá se totiž jen to stisknuté tlačítko, ostatní ne.
zarkan
Profil
Borius:

Spíš takhle, mám toto:

<input type="text" name="popis">
<input type="submit" name="text1" value="změň 1">
<input type="submit" name="text2" value="změň 2">
<input type="submit" name="text3" value="změň 3">