Autor Zpráva
martanius
Profil
Zdravím, mám takový problém. Hned ze začátku řeknu že jsem v PHP úplný začátečník, sice jsem již měl tu čest s podobným programovacím jazykem jako PHP, ale přímo v PHP jsem ještě nic moc nedělal.

Mám na webu písmena od A do Z a chtěl bych to, že když někdo klikne třeba na A tak se mu zobrazí odkazy na .html soubory ze složky pages podle abecedy, takže například takto :

Abba
Acer
Adidas
Afrika
Antilopa

atd....

Vyhledávání jsem zkoušel, ale nic z témat co jsem našel mi moc nepomohlo. Zatím jsem se dozvěděl jen to, že se na to používá funkce scandir() a je třeba mít PHP 5+, když jsem to tedy zkusil objevil se mi error "undefined function scandirt()", potm jsem to tedy ještě zkoušel přes funkci opendirt(), kteá by prý měla fungovat i na starších verzích PHP, ale u ní se mi objevila spousta hlášek jako je :

Warning: OpenDir: Invalid argument (errno 22) in c:\apache\htdocs\index.php on line 3

Warning: Supplied argument is not a valid Directory resource in c:\apache\htdocs\index.php on line 4

Warning: Supplied argument is not a valid Directory resource in c:\apache\htdocs\index.php on line 4

a takhle to pokračuje dalších x řádků.

Ta funkce vypadá takto :

<?php
$dir = "/pages";
$dh  = opendir($dir);
while (false !== ($filename = readdir($dh))) {
    $files[] = $filename;
}

sort($files);

print_r($files);

rsort($files);

print_r($files);

?>


Děkuji za pomoc :)
juriad
Profil
"undefined function scandirt()"
Je tam překlep v názvu funkce scandir. Pokud skutečně máš tak staré PHP, máš nějaký důvod, neupgradovat? Verzi PHP zjistíš třeba:
<?php echo 'Current PHP version: ' . phpversion(); ?>

Cesta, kterou zadáváš funkci opendir nejspíš má být jen "pages", aby to našlo adresář c:\apache\htdocs\pages. S tím lomítkem to totiž nejspíš hledá c:\pages.
Tato chyba pak způsobí, že se ten adresář neotevře a to způsobí ty další chyby.
Micruss
Profil
Dej to lomítko $dir = "pages/"; (nakonec) jinak taky nechápu, proč tam máš "scandirT"
martanius