Autor Zpráva
TomasRe
Profil
Dobrý den,
můžete prosím někdo poradit, kde mám chybu. S databázemi jsem úplný začátečník. Mám kód:

$vysledek = mysql_query("SELECT * FROM uzivatele ORDER BY id");

while ($zaznam = mysql_fetch_array($vysledek)): 

echo "<form action=\"\">";
echo "prezdivka: <input name=\"nova_prezdivka\" value=\"".$zaznam["prezdivka"]."\"> <a href=\"".$zmena."\">změnit</a> <a href=\"".$smazat."\">smazat</a><br>";
echo "email: <input name=\"email\" value=\"".$zaznam["email"]."\"><br>";
echo "</form><br>";
endwhile;

$zmena=mysql_query("UPDATE `uzivatele` SET `prezdivka` = $nova_prezdivka WHERE id = ".(int) $_GET['id'], $spojeni);
$smazat=mysql_query("DELETE FROM `uzivatele` WHERE id = ".(int) $_GET['id'], $spojeni);

Tlačítko změnit by mělo změnit pouze přezdívku, ale tlačítko smazat by mělo smazat celý řádek z tabulky databáze (celého uživatele).
Děkuju moc..
lionel messi
Profil
TomasRe:
1. Nepoužívaj pri spracovaní dát z formulára $nova_prezdivka, ale $_GET['novaprezdivka'] (register_globals je predvolene vypnuté a zapínať túto direktívu nie je dobrý nápad z hľadiska bezpečnosti).
2. Uvedenú premennú vkladáš do dotazu bez ošetrenia voči SQL Injection, čo ak si niekto vyberie prezývku McDonald's, prípadne ešte horšie ' OR 1=1?
3. Správne by úprava prezývky mala byť takto:
$zmena=mysql_query("UPDATE `uzivatele` SET `prezdivka` = '". mysql_real_escape_string($_GET['nova_prezdivka']) ."' WHERE id = ".(int) $_GET['id'], $spojeni);
4. Rozšírenie mysql, je zastaralé, odporúčam mysqli.
TomasRe
Profil
lionel messi:
Bohužel to hlásí stále stejnou chybu:
Warning: mysql_query() expects parameter 2 to be resource, null given in /data/web/virtuals/89668/virtual/www/pages/test.php on line 19
lionel messi
Profil
TomasRe:
on line 19
V kóde [#1] riadok 19 ani nemáš. Skús si v dotazoch vypísať chyby:
$zmena=mysql_query("UPDATE `uzivatele` SET `prezdivka` = $nova_prezdivka WHERE id = ".(int) $_GET['id'], $spojeni) or die(mysql_error());