Autor Zpráva
FilipTarbaj
Profil
Ahoj, bude to asi blbost, ale vzhledem k tomu, že jsem začátečník, nejak logicky si nedokážu vyvodit, proč dělat funkce, když prakticky můžu "funkci" vložit do samotného souboru .php a vložit ho do kodu pomocí funkce "include" a nemusím řešit to, že proměnná funguje pouze ve fuknci.

Vím, že ty funkce určitě mají smysl, proto mohl by mi ukázat někdo malý příklad, kde to využiji oproti include? Díky
Fisir
Profil
Reaguji na FilipaTarbaje:
Do include nenacpeš parametry. Je sice pravda, že můžeš použít specificky pojmenované proměnné, ale byla by to otrava.

Funkce navíc často něco vrací, což už nijak dobře (možná opět přes specifickou proměnnou) suplovat nejde.

Navíc by to byla hrozná spousta souborů.
juriad
Profil
Právě že největší výhodou funkcí je to, že se na ně můžeš spolehnout. Je přesně definováno, co jim máš předat (v případě includu soubor jen očekává, že nějaké proměnné budou naplněné, ale nikdo nezaručí, že skutečně budou) a co vrací (include může změnit jakoukoli proměnnou v okolí). Funkce se mnohem snáze ladí.

Příklady mě napadají jen triviální nebo příliš složité. Ale třeba klasické zjistění, zda číslo je sudé:

function sude($n) {
  return $n % 2 == 0;
}

if (sude(6)) {
  echo "Ano!"
}


Oproti includu (sude.php):
<?php $sude = $n %2 == 0;

A jeho použití:
$n = 6;
include 'sude';
if ($sude) {
  echo 'Ano!';
}
Chro.
Profil
Od určité verze PHP (nemůžu to najít) se uživatelská funkce může používat ještě předtím, než je definována níže v kódu. Lze tedy na konec skriptu vložit vlastní funkce sdružené např. do souboru functions.inc.php, přidat je do skriptu na konci
include 'functions.inc.php';
a bez obav je používat už od prvního řádku kódu.
mimochodec
Profil
Chro.:
Od určité verze PHP (nemůžu to najít) se uživatelská funkce může používat ještě předtím, než je definována níže v kódu.

To už platí asi hodně dávno. Nevzpomínám, že by to někdy nefungovalo.
Joker
Profil
FilipTarbaj: