Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
peter_r Profil |
#1 · Zasláno: 29. 7. 2020, 08:48:18
ahojte, viem že je to primitívna otázka, a určite si poviete že sú to základy, ale som absolútny amatér, o php a databázy sa len otieram, ale dúfam že sa niekto nájde, čo mi helfne
mám menu: <a href="firma_1.php">Firma 1</a><br> <a href="firma_2.php">Firma 2</a><br> <a href="firma_3.php">Firma 3</a><br> a po kliknutí mi má vytiahnuť z tabuľky vyrobky všetky položky, ktoré majú v stĺpci firma text napr. firma 1 Asi by som to mal urobiť nejako takto SELECT * FROM vyrobky WHERE firma LIKE ? ale v menu asi musím nejako zadefinovať, čo má hľadať čiže skúšal som dať <a href="firma_1.php" name="firma 1" >Firma 1</a> ale potom neviem čo dať v selecte doteraz som to mal urobené tak, že na každú firmu mám vytvorený súbor zoznam_firma1.php a v ňom je SELECT * FROM vyrobky WHERE firma="firma 1" lenže tých firiem mi pribúda a na každú firmu mať samostaný súbor je už veľa Ďakujem |
||
blaaablaaa Profil |
#2 · Zasláno: 29. 7. 2020, 09:02:50
peter_r:
Řeší se to většinou nějak takto: V odkazu budeš mít firma.php?id=1
Soubor firma.php pak bude měnit svůj obsah podle proměnné $_GET['id']
A dotaz do db pak může vypadat takto: $query = 'SELECT * FROM vyrobky WHERE firma='.(int)$_GET['id']; //pripadne nejaka databazova vrstva, ktera vyresi ochranu proti sql injection za tebe |
||
Keeehi Profil |
#3 · Zasláno: 29. 7. 2020, 09:03:32
<a href="firma.php?jmeno=firma_1">Firma 1</a> <a href="firma.php?jmeno=firma_2">Firma 2</a> if (isset($_GET["jmeno"]) { $condition = ' WHERE firma="'.$mysqli->real_escape_string($_GET["jmeno"]).'"' } else { $condition = ""; } $result = $mysqli->query('SELECT * FROM vyrobky' . $condition); |
||
peter_r Profil |
#4 · Zasláno: 29. 7. 2020, 09:09:39
ďakujem vám, vyskúšam obidva, potom dám vedieť, aspoň sa zase niečomu podučím
|
||
blaaablaaa Profil |
#5 · Zasláno: 29. 7. 2020, 09:29:50
peter_r: