Autor Zpráva
peter_r
Profil
ahojte, viem že je to primitívna otázka, a určite si poviete že sú to základy, ale som absolútny amatér, o php a databázy sa len otieram, ale dúfam že sa niekto nájde, čo mi helfne

mám menu:

<a href="firma_1.php">Firma 1</a><br>
<a href="firma_2.php">Firma 2</a><br>
<a href="firma_3.php">Firma 3</a><br>

a po kliknutí mi má vytiahnuť z tabuľky vyrobky všetky položky, ktoré majú v stĺpci firma text napr. firma 1
Asi by som to mal urobiť nejako takto

SELECT *
FROM vyrobky WHERE firma LIKE ?

ale v menu asi musím nejako zadefinovať, čo má hľadať

čiže skúšal som dať

<a href="firma_1.php" name="firma 1" >Firma 1</a>

ale potom neviem čo dať v selecte

doteraz som to mal urobené tak, že na každú firmu mám vytvorený súbor zoznam_firma1.php a v ňom je

SELECT *
FROM vyrobky WHERE firma="firma 1"

lenže tých firiem mi pribúda a na každú firmu mať samostaný súbor je už veľa

Ďakujem
blaaablaaa
Profil
peter_r:
Řeší se to většinou nějak takto:
V odkazu budeš mít firma.php?id=1

Soubor firma.php pak bude měnit svůj obsah podle proměnné $_GET['id']

A dotaz do db pak může vypadat takto:
$query = 'SELECT * FROM vyrobky WHERE firma='.(int)$_GET['id']; //pripadne nejaka databazova vrstva, ktera vyresi ochranu proti sql injection za tebe
Keeehi
Profil
<a href="firma.php?jmeno=firma_1">Firma 1</a>
<a href="firma.php?jmeno=firma_2">Firma 2</a>

if (isset($_GET["jmeno"]) {
    $condition = ' WHERE firma="'.$mysqli->real_escape_string($_GET["jmeno"]).'"'
} else {
    $condition = "";
}

$result = $mysqli->query('SELECT * FROM vyrobky' . $condition);
peter_r
Profil
ďakujem vám, vyskúšam obidva, potom dám vedieť, aspoň sa zase niečomu podučím
blaaablaaa
Profil
peter_r:
Oba jsou obdobné - já předávám id jako číslo, Keeehi jako string (zachovává současnou podobu db).
Keeehiho verze navíc počítá s absencí parametru jmeno, v tu chvíli zobrazí výrobky všech firem.
peter_r
Profil