Autor Zpráva
Kimseo
Profil
Dobrý den všem, v PHP jsem nováček, dosud jsem dělal stránky v ASP, ale to považuji za přežitek a proto chci dále pokračovat v PHP. Upravuji nyní jedny PHP stránky pro SEO, jelikož jsou z tohoto pohledu hrozně zbastlené. Potýkám se ale s tím, že mám určité návyky ASP a něco mi prostě v PHP není jasné :-) Uveřejním i své ICQ kdyby byl někdo takový dobrák a občas mi odpověděl na všetečnou otázku:-) ICQ: 56846940. A teď co mě trápí.

1) Web který upravuji má celkem hodně stránek a zasloužil by si pro pořádek rozdělní do adresářů. Zde se setkávám s problémem. Jak se v PHP includuje nejlépe :-) Mám rád soubory top a bottom a ty v každém souboru includuji. Stránky, které upravuji jsou mi v tomto směru nějak nejasné. Jejich tvůrce vytvořil soubor functions.php a tam přes echo vypisuje celou hlavičku webu, což mi příjde špatný. Udělal jsem si tedy to své oblíbené top a bottom, je to ok nebo chyba? Mám mít spíš jeden template v jednom souboru? Jak pak budu do něj načítat obsah? Nechci aby všechny stránky byly ve tvaru index.php?stranka=1, což občas vídám.

2) Můj druhý problém tkví v tom, že jak jsem si to rozhodil do těch podadresářů, tak mám problém s odkazy v menu (top.php). Mají tvar www.nazev.cz/rubrika/konktakt.php, namísto www.nazev.cz/kontakt.php. Čili vlastně sháním nějakou konstrukci, která mi udělá správnou cestu. Kamarád v .NETu používá takový hezký "ResolveUrl", který mu udělá vždy cestu od root webu.

Děkuji děkuji za všechny rady.
S pozdravem
Kim
nightfish
Profil
ad 1) je celkem jedno, jestli si uděláš soubor functions.php a v něm třeba funkce printHeader() a printFooter(), které pak budeš volat na začátku a na konci každé stránky a nebo jestli si obsah funkce printHeader() dáš do "top" a printFooter() do "bottom" a ty pak budeš includovat

ad 2) buď použít absolutní adresu a nebo relativní s tím, že se budeš odkazovat od rootu (tzn. místo "kontakt.php" použiješ "/kontakt.php")
Joker
Profil
1) ... Jak se v PHP includuje nejlépe