Autor Zpráva
H13
Profil
Ahoj, zajímala by mě taková maličkost...

když rozebírám nějaký cizí php kód, např. nějakou třídu, ap., ve většině případů je styl kódu následovný:

foreach ($array as $value){
	if ($variable == 1){
		echo "1";
	}
}


Já (nejsem php programátor, ale pár řádků už jsem vytvořil) píšu kód následujícím způsobem
foreach ($array as $value)
{
	if ($variable == 1)
	{
		echo "1";
	}
}


Mám větší přehled (např. když je vnořeno hodně podmínek, nějakej ten foreach, atd.., protože mi notepad zobrazí přesně zarovnaně začátek a konec kódu...

Zajímalo by mě, zda kromě nějakého subjektivního pocitu, existuje důvod, proč zapisovat kód prvním způsobem (tipl bych, že ušetření dvou řádků to asi nebude)

díky Honza
Alphard
Profil
ne, je to jedno, já např. používám ještě třetí způsob (ten je z praktického hlediska trochu nevýhodný, ale mně se líbí)
piš to jak chceš, bude to fungovat stejně
pouze, pokud pracuješ v týmu, nebo očekáváš, že někdo bude předělávat tvé scripty, tak by asi bylo vhodné sjednotit to
Dranel
Profil
H13
Věř, že ty dva řádky v tom taky hrajou svou roli...
BetaCam
Profil
H13
Zajímalo by mě, zda kromě nějakého subjektivního pocitu, existuje důvod, proč zapisovat kód prvním způsobem.

No nikdy sem na tím nepřemýšlel, ale nedovedu si představit zrovna u tohodle případu rozdíl mezi těmito zápisy. Osobně používám zápis druhý protože mi přijde přehlednější. Podle mě je to jen o tom na co si damý člověk zvykne. Žádný funkční rozdíl v tom není.

Co se týče mě tak pokud otevřu cizí kód tak jedna z prvních věcí co udělám je, že si kód přeformátuju na syntaxi na kterou sem zvyklí.

Zvyky programátorů sou různe. Spousty věcí se daj zapsat více způsoby. Několik příkladů, které běžne vidim a píšu je jinak:

include ("foo.php");
já píši
include 'foo.php';
-----------------------------------------
echo ("text");
já píši
echo 'text';
-----------------------------------------
if ($abc == "")
já píši
if (empty($abc))
-----------------------------------------