Autor Zpráva
LastHunter
Profil *
Dobrý den,
právě vytvářím novou verzi jednoho většího portálu a hodilo by se mi cacheování výstupu.
Jelikož v cacích jsem absolutní nováček, nevím jak na to.
Pokud jsem to správně pochopil, jedná se o zmenšení zátěže především na MySQL server, protože výsledky dotazů se např. 1x za minutu uloží do cache a celou tu minutu se budou výstupy stránek brát odtamtud a MySQL bude "umírat nudou".

Co jsem provedl:
V PHP napsal do jednoho z includovaných skriptů (před začátek jakéhokoli výstupu):
header("Cache-Control: store, cache");
header("Pragma: cache");


Do .htaccess jsem napsal:
<IfModule mod_expires.c>
  ExpiresActive On
  ExpiresDefault A60

  ExpiresByType image/gif A3600
  ExpiresByType image/jpg A3600
  ExpiresByType image/jpeg A3600
  ExpiresByType image/png A3600

  ExpiresByType text/css A3600
  ExpiresByType text/javascript A3600
  
  ExpiresByType application/x-shockwave-flash A3600

  ExpiresByType text/html A60
</IfModule>


(z jednotlivých řádků je doufám patrné, jak často chci jednotlivé prvky aktualizovat)

Nyní by podle mé teorie, pokud nechám danou stránku vypsat time() a zmáčknu F5, daný údaj by se neměl aktualizovat, aktualizovaný by se měl ukázat až při prvním reloadnutí po minutě od prvního přístupu. Mám pravdu? Jenomže aktuální time() se ukazuje pokaždé. To samé s výpisy z DB - zobrazím si "cachovanou" stránku, změním třeba nadpis nějakého článku, zmáčknu F5 na cachované stránce a nový nadpis se ukáže hned, ne až za minutu.

Kde dělám chybu? Díky :)
Leo
Profil
Podle me je F5 neco jinyho nez proste vyzadani stranky, prohlizec pri F5 posila uz v pozadavku hlavicky, ktere moznost pouziti kesovane verze omezuji. Pokud mate Firefox, kouknete se na komunikaci klient-server pres doplnek Live HTTP Headers, Leo
djlj
Profil
LastHunter