Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
šárinka Profil |
#1 · Zasláno: 11. 3. 2008, 22:57:51
AHoj, chci se zeptat v čem všem je lepší objektivní programování oproti klasickému?
|
||
Alphard Profil |
#2 · Zasláno: 11. 3. 2008, 23:07:58 · Upravil/a: Alphard
IMHO zapouzdření, snadné znovupoužítí kódu, hlavní sílu bych viděl v dědičnosti, ale ne vždy ji lze využít
na webu je myslím článků na toto téma dost a není třeba to tady nějak řešit čem všem je lepší objektivní programování oproti klasickému a jedním dechem bych dodal, v čem je lepší klasické proti objektovému myslím si, že objektové není lepší, má výhody, ale i nevýhody PS: objektové, ne objektivní :-) |
||
L&M@ Profil * |
#3 · Zasláno: 11. 3. 2008, 23:09:14
Snad objektové, ne ???? ;))))
|
||
orsic Profil |
#4 · Zasláno: 11. 3. 2008, 23:17:17
šarinko,jistě jsi si někdy hrála s legem ... představ si že ne vše si musela stavět kostičku po kostičce ale některé kusy třeba střecha nebo podlaha domu už byly hotové a tak se to má s objektama :)
|
||
Timy Profil |
#5 · Zasláno: 11. 3. 2008, 23:21:29
orsic
Tenhle „argument“ jsem nikdy nepochopil. Jaký je rozdíl mezi tím, když do svého souboru includnu objektový kód střechy a imperativní kód střechy? Stejně jako si mohu napsat třídu na stavění střechy v objektech, mohu si ji napsat imperativně a pak prostě jen zavolat nějakou funkci postav_strechu(). IMHO jde hlavně o přehlednost programu — hlavně u větších programů, ne u těch, co mají sto řádků :-). |
||
thingwath Profil |
#6 · Zasláno: 12. 3. 2008, 04:51:59
Timy
Stavět imperativní do protikladu k objektovému je velmi, velmi špatné. |
||
nightfish Profil |
#7 · Zasláno: 12. 3. 2008, 07:08:09
thingwath
Stavět imperativní do protikladu k objektovému je velmi, velmi špatné. Řekneš nám proč? |
||
Timy Profil |
#8 · Zasláno: 12. 3. 2008, 07:50:26
thingwath
AHoj, chci se zeptat v čem všem je lepší objektivní programování oproti klasickému? Myslíš, že tím klasickým programováním měla šárinka na mysli třeba funkcionální programování? |
||
BetaCam Profil |
#9 · Zasláno: 14. 3. 2008, 09:31:19
Timy
Stejně jako si mohu napsat třídu na stavění střechy v objektech, mohu si ji napsat imperativně a pak prostě jen zavolat nějakou funkci postav_strechu(). Zrovna u stavení střechy je rozdíl v podstatě nuloví. Musím ti dát zapravdu, že u malích projektů je OOP většinou víc na škodu než k užitku. U velkých projektů je tomu naopak ( ikdyž vyjímky potvrzují pravidlo ). Nebudem ted stavět střechu, ale celý dům. Jistě šlo by zavolat funkci postav_dum() a postaví se nám dům stejně tak jako například volání new Dum(). V takovémhle případě je OOP v podstatě k ničemu a nepřináší nám žádné výhody ty přijdou až se složitějšími domy. Máme paneláky, cihlové domy, dřevostavby. Střechy máme z tašek, došek, plechu. Střechy máme různých tvarů sedlové, ploché, mansardové, pultové. Barák může mít jedno patro, ale taky jich může mít 100. Navíc můžem chtít postavit klidně 50 baráků najednou "každý jiný" a nějak každý umístit na správné souřadnice mapy atd. V takovémto případě už je přehlednější a pohodlnější ( aspoň pro mě ) využít OOP jistě šlo by to napsat i imperativně, ale bylo by to zbytečně nepřehledné. Každopáně to věčné dohadování, naco je lepší OOP a na co ne, jaké má výhody a nevýhody, je děsné a snad nebude mít nikdy konce. Já sem z generace, která se OOP neučila ( bohužel ) a dnes by se dalo říct, že už v podstatě píši jen OOP, ale na "jednoduché aplikace" stále "používám klasické programování". Proto si myslím, že otázka jestli je lepší OOP nebo "klasické programování" je zcela zcestná a nechápu proč se furt všude probírá. Nemělo by se řešit co je lepší obecně, ale to co je lepší pro konkrétní projekt. IMHO jde hlavně o přehlednost programu — hlavně u větších programů, ne u těch, co mají sto řádků :-). Souhlas. I když by se dá podotknout, že sou i situce kdy OOP pomáhá i u malích projektů. |
||
Časová prodleva: 16 let
|
0