Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
W101 Profil * |
#1 · Zasláno: 8. 12. 2008, 19:18:21
Je nějaký rozdíl mezi tím když používám funkce nebo když používám třídy (až na způsob vytvoření a volání mě to přijde to samý)
|
||
Měsíček Profil |
#2 · Zasláno: 8. 12. 2008, 19:18:53
Třeba v rychlosti :)
|
||
w101 Profil * |
#3 · Zasláno: 8. 12. 2008, 19:24:24
a třídy jsou opravdu rychlejší?
|
||
Kcko Profil |
#4 · Zasláno: 8. 12. 2008, 19:27:29
Dedicnost, zapouzdreni, lepsi promyslenost ...
|
||
W101 Profil * |
#5 · Zasláno: 8. 12. 2008, 19:30:49
funkci ve funkci přece můžu mít taky
|
||
Měsíček Profil |
#6 · Zasláno: 8. 12. 2008, 19:49:03
"funkci ve funkci přece můžu mít taky"
Ano, ale to nemá společného s dědičností a zapouzdřením a z lepší promyšleností vůbec nic :) Objekty budou nejspíše pomalejší - zato mají možnost Dědičnosti, zapouzdření a nutí člověka lépe promyslet celou aplikaci. |
||
BetaCam Profil |
#7 · Zasláno: 8. 12. 2008, 20:36:57
W101
„používám funkce nebo když používám třídy“ Pokud budeš při vytváření tříd používat stejnou logiku psaní jako při tvorbě funkcí tak v tom rozdíl není. OOP je styl psaní a styl myšlení to že můžeš toho samého dosáhnout i bez tříd nic neznamená. „funkci ve funkci přece můžu mít taky“ Takhle na OOP nahlížet nemůžeš. Je to jako by si porovnával auto s letadlem. Oboje je dopravní prostředek, ale oboje má také jinou filozofii Měsíček „Objekty budou nejspíše pomalejší - zato mají možnost Dědičnosti, zapouzdření a nutí člověka lépe promyslet celou aplikaci.“ To záleží na velikosti projektu. Obecně sou sice objekty "pomalejší", ale u velkých projektů můžou být rychlejší. Navíc pokud jde o rychlost úprav aplikace tak to co budu dělat na objektech hodinu budu na klasicky naprogramované aplikaci dělat den. Mimochodem Dědičnost bych určitě nedával na první místo u výhod OOP. :) OOP je navíc daleko přehlednější, daleko lépe na projektu může pracovat více lidí najednou. |
||
Timy Profil |
#8 · Zasláno: 8. 12. 2008, 20:52:53
W101
Jistě, že je mezi tím rozdíl. Pokud OOP umíš, tak pro většinu aplikací a problémů bývá řešení přes objekty pohodlnější a jednodušší, jak co do vymyšlení, tak co do budoucích úprav. Pokud filosofii OOP neumíš, tak si tím akorát zkomplikuješ cestu k výslednému programu. Pokud se budeme na OOP dívat pouze syntakticky, tak lze říci, že každý OOP program lze přepsat na čistě procedurální kód, dokonce nějaké starší kompilátory C++ přepisovaly kód do čistého C a kompilovaly ho až poté. |
||
Mastodont Profil |
#9 · Zasláno: 8. 12. 2008, 21:41:56
Nemyslím si, že je vhodné objekty cpát úplně všude. Kde jde prostě o sled činností, je zbytečné vytvářet objekt (například front controller se svou posloupností zpracování requestu může volat objekty typu Router nebo PostProcessor, ale sám o sobě se dá v pohodě napsat procedurálně).
|
||
Časová prodleva: 15 let
|
0